Bukefalos 28 år!

World Equestrian Games/RyttarVM 2014

Praeterea

Trådstartare
Om en vecka drar det igång! Någon mer som ska dit? Vad ska ni se? Vad vill ni absolut inte missa? Vad ser ni fram emot?

Jag åker ner på fredag för två jätteroliga veckor. Mycket pepp! :)
 
Jag ska dit och grooma i distansen så jag kommer nog enbart befinna mig i det området. Åker antagligen den 24e. Längtar som bara den och håller tummarna att det går bra för mitt ekipage/lag samt de svenska ryttarna. :)
 
@hermulen Kul att grooma! Jag vet inte om jag kommer att kunna ta mig ut till distansen, jag flyger/åker tåg ner, så det beror på hur bra det funkar med navetterna från Caen. Vilka dagar går distansen?
 
Tror att det är ganska bra tågförbindelser från Caen och sen ska det gå bussar därifrån ut till området. Distansen går den 28e!
Lär vara full fart hela dagen.
 
Jag bilar ner på måndag, kommer alltså dit tisdag. Jag ska kolla på Grand Prix Special och Küren. Ska bli jätteroligt. Ser framemot alla fina hästar även fast Sverige inte har en suck i dressyren :p Spännande att jämföra allt runtikring med Aachen 2006 också.
 
@Jfrelin Jag hoppas att jag kommer kunna se Grand Prix Special och Küren, det är iallafall min plan.

Kom ner idag på kvällen och har fått en liten rundtur i stan av min snälla hyresvärdinna, så nu har jag iallafall sett arenorna från utsidan. Imorgon ska jag dit på riktigt och kolla runt. Det kommer bli två fantastiska veckor!
 
Jag bilar ner på onsdagen. Ska se küren på fredagen. Hade tänkt att se fälttävlans terrängprov, men vi åker inte till Normandie för VM utan det är bara en bonus. Vi har varit där förr och ska fortsätta följa Operation Overlord, landstigningen från andra världskriget
 
Det är minst sagt en spännande organisation här nere. Ingen vet något om nånting, men alla vill veta allt och vet någon något är det inte samma om man frågar någon annan... :banghead:

Tyvärr kommer jag nog inte kunna se så mycket olika saker som jag vill, däremot kommer jag se i princip all reining och voltige, eftersom det är de arenor jag har tillträde till. Och Village des Jeux - oj vad mycket fint man kan köpa och vilken tur för min plånbok att jag ska flyga hem med en redan ganska full väska... :D
 
FEI channel kostar 110:- drygt för en månad, då får man se allt i stort sett, live sändningarna ligger sedan kvar i sju dygn så man kan se precis varenda ritt om man vill...två gånger om man tillbringar varje vaken sekund framför datorn ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 432
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 244
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 738
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp