wow jag har en hybrid...

pernilla_s

Trådstartare
Sett flera annonser om hybridhundar verkar vara nya ordet för blandrashundar :P Jag har blandrashundar och har inget emot dem men det är blandras... Hybrid tja fint ord och modernt. Jag är dock stolt byrackeägare....

Vad säger ni om den nya hybridhunden :banghead:
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Hybrid för mej är en korsning mellan två olika arter.. T ex hund och kanin..

Så nej, jag är också stolt ägare till en blandrashund..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Det är väl när man påstår att varg finns inkorsat som folk använder ordet hybrid? Just i hundsammanhang alltså.
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Hundhybrider är enbart korsningar mellan tamhund och annat hunddjur, t ex vargen. Vem kallar blandrashundar för hybrider?
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Har ni inte hört det förr?
De menar en hund med lite varg i sig, det kallas hybrid eller varghybrid=P
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Men nu var det inte det TS menade ;)
Utan att vanliga blandrashundar (utan varg i sig för att förtydliga) kallas för hybridhund i försäljningsannonser

Antagligen låter det lite häftigare, ungefär som att i USA kallas det för Designers Breed
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Men nu var det inte det TS menade ;)
Utan att vanliga blandrashundar (utan varg i sig för att förtydliga) kallas för hybridhund i försäljningsannonser

Antagligen låter det lite häftigare, ungefär som att i USA kallas det för Designers Breed

Precis har sett flera annonser på hybridhundar istället för blandrashund som det borde stå :P
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Har ar det jattepoppis att yttra "hybrid vigour" om blandisar. Ska tydligen vara mycket batter an all renras avel!
Har forsokt forklara for de jag pratat med att blandras avel pa daliga individer blir inte automatiskt en friskare hund. En bred och halsosam genpool ger storre chans till friskare djur.
 
Sv: wow jag har en hybrid...

Jag har sett det på en del amerikanska sidor: en "cockerpoo" eller en "labradoodle" är en "hybrid dog", om de inte kallas renrasiga...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
232
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 036
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 539
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 350
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp