Bukefalos 28 år!

WRAGH! Idéhjälp tack - sadel problem

Megs

Trådstartare
Hade sadelutprovaren ute i förra veckan. Som jag befarat var min sadel inte så bra för hästen o den går inte att ändra på.
Hade fram tills i juli en CWD som dessvärre blev stulen, den var inte speciellt utprovad till hästen heller men låg bra och både jag o hästen trivdes med den.
Köpte i mindre panik o ganksa akut en "ny" begagnad Hubertus, den var inte 100% men jag kunde iaf rida. Hästen har bara gått med Hubertusen sen i slutet av juli med andra ord därav ej riden under augusti-september så har egentligen bara ridits i denna i totalt ca 2 månader.

Hade iaf sadelutprovaren här och fick "dommen" att byta sadel. Han hade med sig en Albion hopp (vet ej modell) som såg ut att ligga bra. Problemet för mig är att Albionen ligger i lite förhög prisklass för min ekonomi just nu. Sparar jag ett tag så kan jag nog fixa det men som det ser ut nu måste jag bara ha något som helt enkel är bätttre för hästen än den sadlen jag har nu.

Nån med tips på sadel som är liknande eller något annat alternativ tills jag har råd att köpa på riktigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: caballus
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Buck
·
Utrustning Går det att se 100% om en sadel passar en unghäst innan den börjats rida? Jag tänker att sadeln i rörelse, med ryttare påverkar ju hur...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp