Bukefalos 28 år!

Wrangler Q Baby storlekshjälp!

wlina

Trådstartare
Jag ska beställa jeans:banana: men vilken storlek är frågan?? Jag brukar ha storlek 26-27 när jag köper på tex Gina (och 34 längd) vad ska jag då beställa? Någon som beställt jeans?? Tacksam för hjälp:laugh:
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

Tycker det är jättesvårt med jeansstorlekar.
Hade en storlek på vanliga jeans (28-29/32-34 av lite olika märken) och köpte samma i OSWSA, de var på tok för små i midjan så köpte två storlekar större, vilka också var för små. Längden, 34, var dock perfekt.
Jobbigt är vad det är :p Så fick använda mina gamla vanliga igen, orkade inte beställa nya en gång till.
Tänk på att köpa längre jeans om du ska rida i dem.
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

Hej,
när det gäller längden på byxorna så väljer jag alltid minst 2 tum (ibland 4 tum) längre än min normala storlek. Då ser det bättre ut mot bootsen.

Jag har ca 29 tum i midja och har 5/6 på mina q-baby däremot är det mycket stretch i dom och dom har en tendens att bli lite vidare efter ett tag. Men har man en gång vant sig vid q-baby kommer du aldrig vilja ha något annat...:D
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

Exakt var mäter man sina gamla byxor/sin midja för att få rätt midjemått i tum? Tror det är där jag gör fel.
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

Håller med om längden, har 34 i vanliga fall men 36 på de Q-baby jag rider i. Midjan har jag 30 i vanliga fall och 7/8 på Q-baby, dock så är de på gränsen till för stora iom att de töjer sig men nästa strl blir för liten..

Älskar mina Q-baby, sen jag köpte mitt första par är jag fast :love: Har numera bara Q-babys i olika varianter :p De andra jeansen ligger kvar i garderoben oanvända..
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

hmm vad ska man beställa då?? det står size 20w 24w 26w och längd 32 och 34.. vilken size s´ka man då välja?? på de andra jeansen står det size 0,1.3.5 osv osv och längden i tum... hm är size 0 = 32?? i så fall borde jag ha tre då??
är det någon speciell q baby ni köper?? de heter ju lite olika, jag ska köpa ett par svarta först iaf.

Ni kanske har erfarenhet av boots med?? är de olika storlekar på olika märken? tackar för hjälpen:laugh:
 
Sv: Wrangler Q Baby storlekshjälp!

det stod att strl 26 = 3/4
ska jag då alltså beställa stl 3:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 417
Senast: Squie
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 378
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Hej! Ska köpa mig hundförarbyxor och en snygg jacka nu när jag fyller år. Mamma betalar upp till en viss summa. Har kikat på Engelsons...
Svar
6
· Visningar
1 052
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 964
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp