Bukefalos 28 år!

WRAS uppklassning...

Sv: WRAS uppklassning...

Du har helt rätt Sven, WRAS ska vara det yttersta organet för svensk westernridning och ÄR den enda organisationen som kan erbjuda alla grenar och samtidigt är öppen för alla ryttare.

Ett gemensamt SM har i många år varit ett mål och en dröm, det har dock i allmänhet skitit sig pga att det inte funnits någon arrangör.
I år testas detta grepp, kanske är det en bra väg att gå, kanske inte, men man måste vara villig att testa nya saker om man ska komma framåt!

Jag tror inte att folk tävlar med enda mål att ta sig till SM, våra ryttare tävlar väl för att det är ROLIGT!!!???

Varför kontaktar du inte ditt distrikt och erbjuder din hjälp, det BEHÖVS folk med tankar och idéer inom WRAS som inom alla organisationer. Ju fler vi är desto mer kan vi åstadkomma.
 
Sv: WRAS uppklassning...

Så hur kommer det då gå till, kan vem som helst (som tillhör wras ansluten klubb) åka och kvala. Även fast dom inte tävlar på B-nivå?
 
Sv: WRAS uppklassning...

Just nu pågår det sista i förhandlingarna men om det blir som det verkar så kommer ALLA, dvs både inom WRAS och ex vis rasorganisationerna att kunna kvala på plats.

Själva tanken är ju att slippa att alla organisationer kör sitt eget SM, det sänker ju bara statusen på SM....

Men så länge inget är 100% klart så vet ingen exakt hur det kommer att se ut. Skulle dock gissa att det är klart väldigt snart!
 
Sv: WRAS uppklassning...

Saxat från Bökeberg's hemsida:

"Klart är dock att det blir två kvalificering på plats för varje rasförening (ras shower) liksom för allbreedsklasser. Kvalificering sker under ett och samma tävlingstillfälle under v 28, 2010. Tävlingen avslutas med finaler där alla raser och allbreeds gör upp om medaljer i openklasser och ungdomsklasser. "

Jag fattar inte... :angel:
Blir det ett gemensamt SM för alla föreningar, eller ett WRAS-SM? (Och att alla andra har för sig själva då.)
 
Sv: WRAS uppklassning...

Tanken är ett gemensamt! Tror dock inte att det är alltigenom klart med alla detaljer..
 
Sv: WRAS uppklassning...

Okej :)

Smyger in en annan fråga ang WRAS tävlingskalender som kom upp på hemsidan nu. Stämmer den verkligen? På tex KbWR's hemsida står det 2 datum för tävling, men på WRAS står det 4, varav en utav dessa dagar är en måndag..?
 
Sv: WRAS uppklassning...

De tävlingar som är med i WRAS kalender är ju de tävlingar som klubbarna sökt och fått OK till, låter iofs konstigt att lägga en tävling på en måndag, antar att man sökt fel datum, eller att det blivit tryckfel i kalendern.
Kontakta klubben så får du rätt svar!
 
Sv: WRAS uppklassning...

hela WRAS poäng system bygger ju på att man startar i klass D och sedan arbetar sig upp till B…
…Detta faktum att SM kommer arrangeras i privat regi måste nog ses som ett stort nederlag för WRAS som organisation.
Sven D: Du får nog förkovra dig lite i både uppklassningssystemet och det gemensamma SM’et, för det här har du nog fått om bakfoten.
 
Sv: WRAS uppklassning...

Saxat från Bökeberg's hemsida:

"Klart är dock att det blir två kvalificering på plats för varje rasförening (ras shower) liksom för allbreedsklasser. Kvalificering sker under ett och samma tävlingstillfälle under v 28, 2010. Tävlingen avslutas med finaler där alla raser och allbreeds gör upp om medaljer i openklasser och ungdomsklasser. "

Jag fattar inte... :angel:
Blir det ett gemensamt SM för alla föreningar, eller ett WRAS-SM? (Och att alla andra har för sig själva då.)

Allbreedklasserna är detsamma som WRAS-klasser :) Så det ska vara ett gemensamt SM.
 
Sv: WRAS uppklassning...

Himla kul med ett gemensamt SM, hoppas det blir lyckat och att det håller i sig med åren!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: zarmino
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 472
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp