Bukefalos 28 år!

WRAS uppklassning?

Sv: WRAS uppklassning?

en poängmall där och du kan själv räkna ut din poäng
Vilket fungerar i teorin, men inte i praktiken.
För det första står det fel i regelboken, tabellen gäller för antal startande och inte placerade. (finns med i regelboksändringarna för 2007)

För det andra är det svårt för den enskilda startande att veta hur många deltagare som egentligen startade i klassen, utan att fråga i sekretariatet efter genomförd klass. Det är ju inte förrän vid rapporteringen från klubb till förbund som antalet spikas och det är inte ens säkert att man i efterhand, på klubbarnas resultatlistor, kan få en relevant siffra (strykningar, deltagande utom tävlan mm).
 
Sv: WRAS uppklassning?

Såvitt jag vet så kommer uppklassningssystemet inte att träda i kraft förrän nästa år, NÄR programmet är i bruk och då kommer det att kunna skötas v'äldigt effektivt!!!
 
Sv: WRAS uppklassning?

Intressant, är det officiell information?

Vet i så fall de ryttare som idag avstår att ställa upp i klasser där de tror att blivit uppklassade det?
Vet tävlingsarrangerande klubbar att det är tillåtet för ryttare att anmäla sig i samma gren på olika nivåer på samma tävling?
Och hur skall de som haft det hittillsvarande tävlingsåret med uppklassningen som förutsättning, behandlas retroaktivt?
 
Sv: WRAS uppklassning?

Om du köper WRAS regelbok så finns det en poängmall där och du kan själv räkna ut din poäng, men som sagt systemet har ju inte börjat fungera riktigt än. Så småningom ska poängen finnas på nätet, WRAS hemsida då förmodligen.

Har självklart regelboken eftersom jag tävlat endel... Men helt enkelt glömt att anteckna hur många startande det varit i alla klasser som jag placerat mig i osv... Därav så har jag bara helt enkelt dålig koll på mina egna poäng... Vore ju kanon om det kom ut poängställning efter resultaten så att virrpannor som jag kan hålla reda på om man blivit uppklassad eller ej i fortsättningen ;)
 
Sv: WRAS uppklassning?

Din klubb ska ha resultaten i sitt arkiv i fem år har jag fått reda på efter att ha forskat i det själv då jag hade samma tankar som du. Så kontakta dem så ska de veta. Själv fick jag reda på att jag och min morgantös fick 70p när vi debuterade i WR i våras. Hade jag inte alls tänkt på att kolla upp innan.
 
Sv: WRAS uppklassning?

Din klubb ska ha resultaten i sitt arkiv i fem år har jag fått reda på efter att ha forskat i det själv då jag hade samma tankar som du. Så kontakta dem så ska de veta. Själv fick jag reda på att jag och min morgantös fick 70p när vi debuterade i WR i våras. Hade jag inte alls tänkt på att kolla upp innan.
Jag tror att dom poäng som diskuteras i den här tråden är sk uppklassningspoäng, inte bedömningspoäng.;)
 
Sv: WRAS uppklassning?

Visst är det så, men klubben har även koll på antal startande i klassen och därefter kan man räkna ut sin uppklassningspoäng.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 306
Senast: cassiopeja
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 245
Senast: shia
·
Skola & Jobb Här sitter jag och vet varken ut eller in, är så ledsen och letar desperat efter en lösning eftersom jag precis har fått veta att jag...
Svar
13
· Visningar
1 468
Senast: Rhodugune
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 087
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp