Bukefalos 28 år!

W

westernbiten

Är det någon som förstår de nya uppklassnings systemet. så kan den personen vara snäll att berätta för mig för jag förstår dem inte :confused:
 
Sv: wras

jag trodde det alla pratar ju om det och det står i regelboken men där förstår jag inte ett dyfft.:mad:
 
Sv: wras

Menar du regelboken för 2007-2008?

I så fall fungerar det som följande;

Du får välja vilken nivå du vill starta på, man behöver alltså inte börja på D och klassa upp sig därifrån.
Poängen gäller klass och ekipage.

När du kommit upp i 30p så klassas du upp i den specifika grenen till nästa nivå.
Du kan alltså rida en Trail på D nivå även om du måste rida Pleasure på C nivå.

Antal poäng varierar beroende på antal starter i klassen. En första plats kan ge allt från 3p till 10p.

Har man mindre än 16p på D nivå får man vara kvar där tills man klassar upp sig men på B och C nivå åker man ner om man inte fått ihop mer än 29p inom två år.

30p= uppklassning till nästa nivå
16 -29p= stå kvar på nivån (max 2 år)
0 - 15p= flytta ned en nivå (dock ej från D)


Nu ska man ju ändra detta system enligt nya förslag och även om uppklassningssystemet "trätt i kraft" så är det fortfarande inte igång. Man har inget bra system som kan hantera det korrekt vad jag förstått det som.

Om jag också förstått det hela rätt så kan man rida på som vanligt även i år utan att klassas upp.
 
Sv: wras

Hepp håll ut nya regelboken trycks nu så snart får ni bättre information, och uppklassningssystemet gäller, dock så kanske poängen räknas lite annorlunda, när hela systemet har landat ordentligt.
 
Sv: wras

När kan man tänkas kunna köpa årets regelbok?
Ska tävla i slutet på nästa månad och det vore kul att ha en lite innan så man hinner läsa på lite :)
 
Sv: wras

Ok då är det bara att ge sig till tåls lite.. Jag kan ju för all del plugga den gamla.. Misstänker att det inte är alltför drastiska ändringar.. :)
 
Sv: wras

Jag har inte kommit över någon regelbok än fast jag har sett att den har kommit ut..

Min fundering (till dom som varit iväg och skaffat sig en) är om det är ok att starta ex trail D, Trail C och Trail B under samma tävlingsdag? :confused:

Har för mig att man får gå in i olika klasser på olika nivåer samma dag ex trail D och Reining B.. OCh nu medans systemet körs in även rida olika nivåer i samma gren OLIKA tävlingsdagar.. ex 25 feb kör jag reining C men 30mars reining D.. Oj va förvirrat det blev.. Hoppas ni förstår va jag menar :rofl:
 
Sv: wras

Det har väl aldrig varit ok, men jag vet klubbar som tillåter det.
Klarar man av att rida Trail c så varför tävla i trail d?
 
Sv: wras

Det jag vet är att man många gånger inte får vara med i både Pleasure WoT och Pleasure AA på samma tävling men det kanske är annorlunda när det gäller WoT.
 
Sv: wras

Det har väl aldrig varit ok, men jag vet klubbar som tillåter det.
Klarar man av att rida Trail c så varför tävla i trail d?

:confused:
Är det här en allmän åsikt måntro???
Så lite tävlingar som det finns att starta i så måste det väl vara okej att starta D-trail men sedan också C-trail för träningens skull.... så gjorde jag ifjol när jag började tävla :idea:

// M
 
Sv: wras

Enligt nya regelboken kommer reglerna att publiceras på www.wras.se när det är klart hur det kommer att se ut, så fram till dess är det nog fritt fram att starta hur man vill....Antar att beslut kommer att tas vid förbundsstämman i slutet av april.
 
Sv: wras

Den brukar finnas att köpa ute på tävlingar.
Alt. kan du höra med din klubb eller beställa genom Wras direkt.
 
Sv: wras

Jag försökte rida både E och D Western Riding förra året, just för att träna att tävla hästen, men det blev tvärnit direkt..
Jag red bägge men den ena utom tävlan.. Så det alternativet finns ju va det verkar.. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I mitten av november gick flyttlasset för André Brandt ner till Belgien för att jobba som beridare åt italienska hoppryttaren Lorenzo de...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
388
Senast: Gnist
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: monster1
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp