WRU D och C-tävling + KM

Seabaz

Trådstartare
Någon som var där i helgen?
Jag var där som publik, fick stryka mig på lördagen som jag skulle varit med för hästen är inte helt bra än.
Men jag såg en del ekipage i alla fall! :bump:

Någon härifrån?
 
Sv: WRU D och C-tävling + KM

Hejsan!

Jag var där med min unghäst.

Det var första gången han var på tävling utanför hemmaplan.
Första gången jag överhuvudtaget var på en westerntävling, hade ingen aning om vad som förväntades.

Det var hur kul som helst! Alla var jättetrevliga och snälla mot mig som extrem nybörjare. :banana:

Pållen var duktig, uppförde sig bättre än förväntat i ridhuset och på framridningen.
Tyvärr funkade inte grinden i trail. Vi fick en rosett i alla fall.

Efter trailen blev han så stökig att jag strök mig från westernridning.
Sedan var vi med på pleasure, det gick kanon i skritt, jogg och trav.
Tyvärr vile pållen galoppera ut från banan så jag var tvungen att bryta av. pållen vägrade dessutom att stå still .

Han var bäst i all fall :love:

Frasse
 
Sv: WRU D och C-tävling + KM

Hihi pleasuren såg jag. Och lite av trailen också. Vad var det för häst du hade? Ras, färg? *försöka komma ihåg* :)
 
Sv: WRU D och C-tävling + KM

Min kompis Sophia red trail PP, western horsemanship PP och pleasure PP på lördagen på en prickig palomino och jag vann visst rookie priset :o :D ....
 
Sv: WRU D och C-tävling + KM

Jag red en brun leopardtigrerad Knabstrupper unghäst, var nog
den enda som red med "engelsk utrustning".

Det var som sagt hans första tävling utanför hemmaplan och jag har ALDRIG ens besökt en westernträning eller tävling. Det var verkligen otroligt roligt!! :bump:

Vi kommer tillbaka nästa gång igen!

Förhoppningsvis går det ännu bättre då.

/FRassa
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp