Bukefalos 28 år!

X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

Zandrah

Trådstartare
Är helt borta på ämnet... :angel:
Är dock spekulant på en häst, stor - 165 och tung, men med bra resultatrad.
DOCK, han har haft problem med x-plattan i hoven vad jag vet, men de säger att det gått över nu. Men GÅR det över, eller finns det risdk för kroniskt??? och vad innebär problemet?? Varför får dom det?

Nån som vet?? Kan man avhjälpa det så risken minskar...?
Behööver snabba svar....snäällla :love:
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

Alla varningslampor skulle ringa hos mig i alla fall.
För att jag skulle handla ska det vara en väldigt bra häst,väldigt billigt.
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

Jag var på kurs för ett tag sen, och då sa lärarinnan att det var dålig prognos på skador som hade med x-plattan att göra om jag minns rätt...

/// ghost
 
Senast ändrad:
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

mmm....dom ringer för fullt :crazy:
Men det är en häst med 16 starter 5 vinster (93000 påsig) ....15000:- kostar han.....
Ska försöka få tag i förra tränaren och höra....

Men det är alltså ett återkommande problem på sådana hästar?
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

Han har vad jag vet vunnit lopp efter detta oxå...men frågan är hur pass det håller dådå.....?
Nu har han några nollor, men en seger i raden....fast dock va det pga nåt annat...
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

kan även tillägga att han vunnit lätt från dödens i de loppen han gjort....
pratat me tränaren...de sa att han har inte haft några bekymmer alls nu med xplattan, men förra tränaren sa att han hade bekymmer och var svår att hålla fräsch....han har dock vilat sedan dess, vilket var vad han sa skulle behöva....
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

det är som att köpa en trisslott.Risken att du får skrapa mycket,och ändå kamma noll är överhängade.Men chansen till vinst finns ju oxå.
 
Sv: X-plattan i hoven, vad innebär problem där?

Sant...samma egentligen vilken häst man än köper...
Vi vet ju att vadsomhelst kan hända, närsomhelst...och är det inga stora skador så kan man ju ge sig i backen på att då "råkar" hästen snubbla i hagen, bli sparkad eller något annat tråkigt...som inttte direkt ingick i beräkningarna...

Vet inte hur många gånger jag bestämt datum då min ena häst ska kvala...*suck*
Han har då inte gjort det än......
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 688
T
Hästvård Det är såhär att min häst har haft otur med sina ben de senaste veckorna och jag får ingen rätsida på det. Hade varit mycket tacksam om...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: TaylorSwift
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 652
Senast: Caress
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 395
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp