Bukefalos 28 år!

XO, vilken typ av arab?

legally_insane

Trådstartare
är det någon som vet vilken typ av arab som har betäckningen XO efter sitt namn, har sökt på internet utan resultat, har en häst där jag jobbar som har väldigt mycket av det i sin stamtavla.
 
Sv: XO, vilken typ av arab?

En xo är väl en häst med kromosomfel? Vet att det existerar på kor och araber,men troligare är väl att du menar ox? Det är benämningen på ett arabiskt fullblod vad jag vet.
 
Sv: XO, vilken typ av arab?

Menar du OX så betyder det att hästen är ett arabiskt fullblod.

XX betyder engelskt fullblod och X betyder angloarabiskt fullblod, alltså en blandning mellan de båda.
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 060
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 868
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 759
Senast: MML
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp