Bukefalos 28 år!

Sv: Xxterra

Jag tror att man fortfarande måste ha recept för att kunna köpa det. Iallafall behövde man det förut. Eller så kan man ibland köpa av en veterinär för tuben man kan köpa på apoteket är stor och väldigt dyr och oftast så behöver man inte så mycket. Givetvis beror ju det till vad man ska ha det men oftast behövs det ju inte så mycket. Hör alltså med din veterinär eller någon klinik om de har att sälja eller annars om de kan skriva ut åt dig.
 
Sv: Xxterra

*KL*

Man behövde inte recept förr när jag köpte iaf, men det kan ju vara ändrat - däremot så sålde själva tillverkaren till veterinärer bara. Så man fick gå till sin veterinär som fick beställa en burk och så fick man köpa den av veterinären. Eller som min veterinär gjorde - man fick köpa en del av burken. Det går inte åt så mycket XXterra och en burk är (var) sjukt dyr.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mamma har fått en operationstid på ett ställe i Göteborg. På en söndag. Hon är lite förvirrad så jag är inte helt säker på all...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Plantan
·
Juridik & Ekonomi På fogdens hemsida kan man läsa att betalningsanmärkning ligger kvar i tre år. Men vet någon om det är tre år efter beslut eller efter...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: sweep
·
Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp