Bukefalos 28 år!

YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

nexxa

Trådstartare
Härmar andra tråden NEVELE PRIDE lite granna.Nu undrar jag vad ni vet om Yankee Slugger.Har en valack efter honom och är lite nyfiken på vad andra hästar efter honom fått för temperament.

:bow:
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Tror vi har diskuterat det innan om jag inte minns fel ;)
Annars hade vi en valack i stallet innan e.Yankee Slugger o han var väldigt speciell. Sur i boxen, hade man väl tagit av grimman så kunde man glömma att få tag i honom igen för han vände bara rumpan till o la öronen och samma sak var det i hagen. Kunde göra utfall mot en. Blev vansinnig om han fick stå inne längre än till 7 på morgonen. När han var i bra kondition gick det inte att ta med han på galopptävlingar som vi brukade åka på för han fick tokspel och bara reste sig osv. Allmänt otrevlig var han tyvärr men han gick fram i stort sett överallt i skogen.
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

:D Jepp vi har diskuterat det galna släktet av Yankee Slugger innan :rofl:
Det stämmer verkligen in helt klokrent på min :crazy:
Men nu är man ju nyfiken finns det några mer tokiga släktingar där ute? :p
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Jag red en kompis YS-sto för 15 år sedan. Hon var den första travaren jag red och i början kändes det lite okontrollerat men det blev allt bättre. Hon var trevlig att hantera och rida, samarbetsvillig och lagom framåt.
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

:eek: En sansad och samarbetsvillig släkting!
Det måste jag skryta om för min pålle i morgon, kanske kan smitta av sig då! Kommer du ihåg namnet på hästen?
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

:rofl: Rätt coola namn travarna får alltså! :D
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Min första häst var en hingst efter Yankee Slugger. Han var den snällaste och menlösaste häst jag någonsin träffat. Det enda hingstiga i honom var att han gnäggade när han kom hem på gården efter en rid/körtur. Kanon fin häst på alla sätt och vis!!!!! :)
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Oj! Kul med fler lugna exempel.Vad hette din häst?
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Jag hade en häst efter Yankee Slugger för rätt många år sedan. Han gick bara som sällskapshäst då. Han hade en gammal skada men blev bra efter mycket vila. Jag har ingen aning om han finns fortfarande. Han hette Lightwood och såldes senare till en av mina kompisar och sedan tror jag att han hamnade på ridskola.
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Rapp skrev:
Min första häst var en hingst efter Yankee Slugger. Han var den snällaste och menlösaste häst jag någonsin träffat. Det enda hingstiga i honom var att han gnäggade när han kom hem på gården efter en rid/körtur. Kanon fin häst på alla sätt och vis!!!!! :)


Den jag hade var också fruktansvärt snäll och stabil. Han såg ut som en new forest. Han var 1.48cm hög.
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Vad kul! :) Varför är resten så snälla, man börjar ju bli orolig här borta :angel:
Ni som har bilder får jätte gärna lägga in ! :bump:
 
Sv: YANKEE SLUGGER - vad vet ni om honom??

Rapp skrev:
Min första häst var en hingst efter Yankee Slugger. Han var den snällaste och menlösaste häst jag någonsin träffat. Det enda hingstiga i honom var att han gnäggade när han kom hem på gården efter en rid/körtur. Kanon fin häst på alla sätt och vis!!!!! :)

Jag har varit fodervärd åt en hingst efter Yankee Slugger. Han hette Swede Front och var jättesnäll. Han var jättefin att rida och köra och han var hingstig bara i hagen med sin kompis, en valack efter Ideal du Gazeau.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 128
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 519
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 995
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp