Bukefalos 28 år!

Yes!!! Han kampar!!!

Lejonelle

Trådstartare
Ett litet glädjetjut över utvecklingen hos min omplaceringshane som jag skrivit om här ibland (kastrerad blandras, hundhemshund). Efter någon månad hade vi kommit så långt att han tar lekinitiativ inne, och nu börjar leken komma även ute. Han har ju inte vågat kampa tidigare utan artigt avstått alla leksaker så fort jag ens tittat på dem - "ojdå matte, var det din boll, ja varsågod och jag ber så mycket om ursäkt". Men steg för steg har han blivit tryggare och NU har vi haft de första dragkamperna. Vilken härlig känsla att se honom våga hålla emot när jag drar lite försiktigt! Självklart fick han vinna, och med svansen i skyn sprang han stolt iväg med min mössa och grävde ned den ordentligt i snön. :love: :love:

Det är jätteroligt att se hur han blommar ut! En passiv och hjälplös kille som vant sig av med att ta egna initiativ är på god väg att bli en stolt, glad och frimodig familjehund.

/Lejonelle
 
Sv: Yes!!! Han kampar!!!

Va kul!!!!
Alltid lika härligt att höra om voffar som "blommar" upp när de har hittat hem. Heja vovven!! (och matte lite oxå kanske :D )

Hoppas du fick upp mössan :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp