Bukefalos 28 år!

Ylande vovve :)

Kicki_83

Trådstartare
Min kära far hörde "Snälla snälla" med Ugglas på radion här om veckan. Han hade Zacko(vovven) bredvid sej. Han börjar yla som en tok Zacko.
Så nu i helgen när jag kom hem så letade jag upp den på Youtube och spelade igen. Han satte i gång och ylade igen. :rofl:
Han tycker nog inte om den låten ;)

Glass bilen tycker han inte om heller. Då sitter han ute och ylar så länge den truddiluttar. Jag spelade även upp den på tuben då springer vovven ut i hallen ylandes. När han kommer ut så sätter han sig på trappen och kollar runt vart glassbilen befinner sej. :rofl:

Är det några speciella låtar eller liknanade era vovvar gör något liknande till?
 
Senast ändrad:
Sv: Ylande vovve :)

Vår hund ylade när han hörde brandkåren. Inte ambulans eller polis, bara brandkåren. :)

Annars var han rätt svår att få att både yla och skälla.
 
Sv: Ylande vovve :)

Jaså...hörde skillnad på den den då :)

Vet inte om våran hört nå sånt eller hur han reagerat om han hört det.
 
Sv: Ylande vovve :)

Sami ylar till Nightwish, och liknande musik, framför allt Last of the Wilds/Erämaan Wiimeinen;) Även fantomen på operan (Webbers, lite här och där i filmen).

Sen ylar han när min ena mobil ringer, om jag inte svarar direkt. Har flera gånger hört honom yla när jag står i duschen, och jo, telefonen ringer :D


När han var yngre ylade han på gässen (eller vad det nu var, jag och fåglar..:o) När dom flög över honom och kvackade (?)
 
Sv: Ylande vovve :)

Flera av mina hundar har ylat till olika musik etc, förra ylade på glassbilen ända tills vi träffade på en ute, då satte han sig paff ner o kollade på mig:
-Va, var det bara en bil?
Jag brukade spela upp vargyl för honom, då blev han jättelycklig o ylade i kör.
Han var väldigt förtjust i Mozarts Don Giovanni.

Nuvarande ylar lustfullt åt en hel del olika musik.
 
Sv: Ylande vovve :)

loke sjunger till bob dylan. han gillar hans musik och går fram till högtalarna med viftande svans när han hör introt :). han ylar även till en del klassisk musik, särskilt vivaldi, samt munspel och dragspel. loke är rätt duktig på att sjunga och har olika tonlägen till olika musik. är det stråkinstrument som spelas ylar han med en ljus, nästan bräcklig stämma, medan han mer låter som en råmande ko när han sjunger till bob dylan.
 
Sv: Ylande vovve :)

Vår hund ylar faktiskt inte nånting. Men farfars Collie däremot ylar jämt när han träffar någon han tycker om :) Då när man pratar med honom så ylar han alltid som "svar" typ :) Haha gohund
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta mail skickades imorse. Är det fler hundägare som känner igen sig? :rofl: :rofl: :rofl: Hej! Hemsidan var jättebra...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Favina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp