Bukefalos 28 år!

Yoga- inspirations tråd

Mumin_79

Trådstartare
Vad för slags Yoga tränar ni?

Jag tränar Ashtanga och Kundalin på anläggning och olika hemma via Yogobe.

Har ni varit iväg på någon intensivkurs inom eller utanför Sverige som ni kan rekommendera?

Jag har inte varit iväg på något men är sugen.

Vad är det bästa med Yoga enligt dig?

Närvaron, att kombinera träning med närvaro och andning får mig att bli så lugn i sinnet

Mumin
 
Senast ändrad:
Sv: Yoga- inspirations tråd

Kul!!

Jag tränar hatha yoga på friskis&svettis!

Jag är inte så mycket för intensivkurser.

Det bästa med Yoga är att jag känner mig stark, smidig och kommer i kontakt med det friska i min kropp.
 
Sv: Yoga- inspirations tråd

Ingen aning vilken sort det räknas till egentligen, jag började på studentgymmet med BodyBalance, sen har jag tagit några enstaka pass "riktig" yoga, men framförallt så kör jag mina egna pass hemma, antingen egenkomponerade av rörelserna som känns bra för stunden, eller hela pass från en bra online-sida (dom har gratis 20-minuterspass och billiga längre pass, inklusive videos och ljudfil).

Inte varit iväg på kurser, jag tycker inte om att lägga pengar på gruppträningar. Är inte bekväm med det. Har svårt för att känna mig trygg med såväl ledare som dom andra deltagarna. Hade dock kunnat tänka mig att spendera tid i ett ashram i Goa.

Det bästa med yoga är att jag får bättre bålstyrka, känner mer glädje i min kropp och får högre kroppskännedom. Jag kan lättare identifiera var en spänning i mig sitter i ridningen tillexempel. Det övar balansen och är en utmärkt förberedelse för en skön stunds meditation.

I perioder har jag väldigt lätt för djupare meditation, ibland läskigt så, men tack och lov finns det bra människor som skrivit böcker / har hemsidor som hjälpt mig känna mig trygg i det också. Appropå Kundalini så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att gå en kurs i det om jag har pengar över, jag stannar i dom nedre chakra och får "det" inte att gå "uppåt". Men det kommer väl.

Just nu har jag tyvärr haft en period då jag inte kunnat meditera, hoppas att det vänder med den återkommande solen.
 
Sv: Yoga- inspirations tråd

Vad för slags Yoga tränar ni?

Jag tränar Asthanga, i huvudsak hemma. Jag får ryggskott så fort det blir för intensivt så jag hinner liksom inte så långt så jag behöver vägledninga av instruktör (Jag har tränat för instruktör i början). Jag testade Yogobe ett tag men jag tyckte det var för krångligt att hitta rätt video för att det skulle vara värt att betala för. Jag har mycket hjälp från Youtube eller min favorit DVD just nu av Kino McGregor när jag vill ha ledd träning.

Har ni varit iväg på någon intensivkurs inom eller utanför Sverige som ni kan rekommendera?

Jag har varit på retreats på några dagar utan övernattning där jag bor, då Maria Boox kommit och haft intensivträning. Alldeles underbart är det och det blir verkligen ett stort hopp framåt, på alla plan, inte minst inspirationen att träna både före och efter.

Vad är det bästa med Yoga enligt dig?

Det är helt enkelt en livsstil och träningsform som passar mig. Jag gillar strukturen, att det (nästan) alltid ser likadant ut så det ger mig mindre möjlighet att fuska. Jag har förändrats som person sedan jag började yoga för 7 år sedan. Jag blir lugn, stark och smidig av yogan.
 
Sv: Yoga- inspirations tråd

Vad för slags Yoga tränar ni?

Tränar lite olika, just nu har jag precis fått upp ögonen för yin och kör en del på det. Gillar kundalini och asthanga annars också. Körde via yogatoday.com tidigare, men sen de gjorde om så sa jag upp medlemskapet då det blev värdelöst för mig. Testar yogaglo.com nu, vilket jag egentligen tycker är för dyrt men kör ett tag nu. Är ganska petig med pass och instruktörer så då passar hemmayoga bra för mig.

Har ni varit iväg på någon intensivkurs inom eller utanför Sverige som ni kan rekommendera?

Inte varit iväg på något, men skulle nog kunna tänka mig.

Vad är det bästa med Yoga enligt dig?

Allt! :love:
 
Sv: Yoga- inspirations tråd

Vad för slags Yoga tränar ni?

Vet inte riktigt. Bra är det i alla fall. Har nyligen börjat. Kombinerar yoga och meditation. Vi tonar in med mantrat ong namo guru dev namo - om det är till någon ledning?

Har ni varit iväg på någon intensivkurs inom eller utanför Sverige som ni kan rekommendera?

Nej.

Vad är det bästa med Yoga enligt dig?

Det allra bästa är att jag blir så glad efteråt, ja redan under yogan blir jag alldeles bubblig och skrattnödig :) Min kropp har också blivit mycket smidigare och jag är mer kroppsmedveten nu. Ridningen påverkas positivt. Det är skönt att ta till extra andningsövningar när det är stressigt. Ja, bara positiva effekter faktiskt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 419
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: sorbifolia
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 141
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp