Bukefalos 28 år!

Yoga på Levaxin

MissFideli

Trådstartare
Yoga äter ju (nja, blir itvingad) Levaxin dagligen sen 3 veckor och även om det inte hjälpt på pälstappet så blir hon så enormt busig!! Hon har plötsligt blivit kattunge igen, far runt som en toka och busar och leker. Stackars Abbie tycker mamma är lite jobbig när det ska brottas och hoppas på hela tiden

Angående tablettgiva så är hon inte dum. Flyr fältet när hon hör skramlet av tablettburken. Och när jag väl får tag på henne och stoppar tabletten i munnen så kör hon ungefär varannan gång att hon sväljer och slickar sig runt mun. Blåögda matte går på det varenda gång och släpper ner henne. Spott och sen fort in under sängen :crazy:

Men samtidigt blir jag förvånad över hur snäll hon är. Hon försöker inte bitas eller rivas när jag ger henne tabletten och med tanke på hur hon kan bete sig så är det rörande :love:
 
Sv: Yoga på Levaxin

Haha kan se scenariot framför mig med kisse slickandes runt mun och "svälja" tabletten och sen FORT under sängen :D
 
Sv: Yoga på Levaxin

Kan tänka mig det :D
Men det är lite snopet att stå kvar där med tabletten liggandes vid fötterna och kisse spårlöst borta :p
 
Sv: Yoga på Levaxin

Även om inte pälsen blir bättre är det ju skönt att något positivt händer till följd av medicineringen.:)
 
Sv: Yoga på Levaxin

Ja, att hon är halvnaken på magen är ju inte direkt farligt utan mer estetiskt. Hon ser ju lite raggig ut. Jag ska ge tabletterna några månader till, får jag inget mer resultat ska vi gå vidare. Med tanke på Yogas reaktion så är man nästan sugen på att börja äta medicinen själv :p
 
Sv: Yoga på Levaxin

Det kan ta väldigt lång tid innan alla effekter av levaxin visar sig, jag vet en hund som blev "frisk" efter 6 mån med medicinering! Så håll ut!

Lycka till med medicineringen, betydligt lättare med en hund där man kan kasta in en korvbit efter pillret!
 
Sv: Yoga på Levaxin

Det kan ta väldigt lång tid innan alla effekter av levaxin visar sig, jag vet en hund som blev "frisk" efter 6 mån med medicinering! Så håll ut!

Lycka till med medicineringen, betydligt lättare med en hund där man kan kasta in en korvbit efter pillret!

Ah, intressant! Tack! :bow:
 
Sv: Yoga på Levaxin

Jag brukar ge mina katter en öljäst eller b-vitamintablett efter att dom fått andra tabletter det tycker dom är så gott så även om dom gömt något i munnen så åker den ner också.

Detta trick har fungerat på alla katter jag testat det på.
 
Sv: Yoga på Levaxin

Det har varit en himla röra med henne, hon går inte kvar på levaxin iaf. Fick kortison istället av en annan veterinär, fick sen en enorm allergisk reaktion på nått och utvecklade lungödem och fick tillbringa 4 dygn i kuvös på Strömsholm. Nu är hon bra från ödemet och verkar må bra men pälsen på magen har inte kommit tillbaka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp