Yoga-skruttan

MissFideli

Trådstartare
Imorgon (eller idag blir det ju) är sista dagen på antibiotika för min vackra ko-katt och det ska bli skönt att slippa det. Yogas kind verkar må bra, den ser lite insjunken ut, men å andra sidan så vet jag ju inte hur den andra ser ut under all päls. Vi har haft ganska långa diskussioner om huruvida antibiotikan verkligen behövs, men jag har vunnit alla 14 ggr hittills :banana:
Min nya hobby här i livet har blivit att pussa Yoga på kinden så ofta jag får. Den är så mjuk och varm nu när den är rakad :love: Yoga tycker dock att jag illa kvickt borde hitta en ny hobby. Hon verkar muttra nått om respekt och integritet :confused:

Nåja, här är min mu-kisse iaf. Lite mindre vacker än vanligt, men tillbaka på topp när pälsen är tillbaka :bump:

20028158.jpg

20028154.jpg


Det kliar!!
20028161.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Yoga-skruttan

"Lille" ko-kissen så söt !
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yoga-skruttan

Snuttan :love: Jag kan inte låta bli att pussa Caspers mage när den är nyrakad :love: han misstycker inte heller tack o lov :rofl: Har fått raka då vi tagit urinprov för att kolla sockret.
 
Sv: Yoga-skruttan

Nu har jag missat något. Vad har hänt med sötnosen?
 
Sv: Yoga-skruttan

Nu hittade jag andra tråden. Stackars lillkissen! :crazy: När Siri var svullen under hakan krävdes det två penicillinkurer + salva för att det skulle försvinna.

Krama båda två från mig! :love:
 
Sv: Yoga-skruttan

Hon var ju en riktig skönhet trots en rakad kind :p
 
Sv: Yoga-skruttan

Hej!! Ja, det var en liten pärs, men nu mår hon bra igen. Ko-kissen.
Ge dina kramar från mig och mina med :love:

Saknar bilder på dom nu när du inte är här så ofta :(
 
Sv: Yoga-skruttan

Du har ju lovat att komma och hälsa på hos oss! ;) Då kan du få se gosorna på riktig!

Var det antibiotika i tablett- eller flytande form? Flytande är helt omöjligt att få i min gammelkisse efter ett par dagar. Hon börjar dregla helt hysteriskt så fort hon ser sprutan... Då rinner liksom allt ut.
 
Sv: Yoga-skruttan

Jag är på väg :angel::angel::p
Nä, allvarligt. Jag ska. Haft rörigt nu i vår, halvtidssjukskriven och ryggont, många besök här och där. Men jag tror jag börjar få rutin på allt nu. Så snart!

Det var kapsel, lite svårt. Tabletter är väl egentligen inga problem, kapseln var bra, men den började liksom smälta jättefort i kontakt med saliv och då blev den kladdig och lättare för Yoga att få tag på med tungan och spotta ut. Brukar köra med olja för att få tabletten halare, vilket funkar kanon men försökte utan denna gång.
 
Sv: Yoga-skruttan

Jag är på väg :angel::angel::p
Nä, allvarligt. Jag ska. Haft rörigt nu i vår, halvtidssjukskriven och ryggont, många besök här och där. Men jag tror jag börjar få rutin på allt nu. Så snart!
:D Hör av dig bara om du har vägarna förbi! :idea:

Vi har precis köpt ny dator! Håller på att installera den. Kul kul!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 044
Senast: Nominous
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 891
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp