Yogas tass är konstig

MissFideli

Trådstartare
Titta på tassen (och försök att inte skratta åt min och Yogas miner) så ser ni att hon har tappat päls precis vid yttersta trampdynan och den stora. Hon har haft ett stort sår på stora trampdynan som efter många turer hit och dit nu nästan har läkt ihop, men nu har hon börjat tappa pälsen där istället? Som ni ser är det en skarp kant mellan päls-naket, så pälsen är inte bortslickad utan typ tappad?

Nån idé?

Hon tycker jag har pillat på hennes tass alldeles för mycket sista månaden, därav protesten. Behövs det en tydligare bild så får jag försöka. Sen är lilla trampdynan precis över till hälften rosa vilket är lite missvisande. Men ändå.
24410126.jpg
 
Sv: Yogas tass är konstig

...


...jag vet inget om tassen men det var en jäkligt missnöjd min från din bebis sida. :D Haha
 
Sv: Yogas tass är konstig

Vad söt. :love:
Har inte veterinären något förslag på vad det kan vara? Att hon tappar pälsen så där lokalt verkar skumt, men kanske sker det när såret ska läka ihop?
Vet du var hon fått såret ifrån från början?
 
Sv: Yogas tass är konstig

Haha, ja, hon ville inte alls. Försöka hålla i ovillig katt, hålla upp tassen så en syns och samtidigt trycka på musknappen för att ta bilden... Ganska imponerad av mig själv faktiskt :D
 
Sv: Yogas tass är konstig

Vad söt. :love:
Har inte veterinären något förslag på vad det kan vara? Att hon tappar pälsen så där lokalt verkar skumt, men kanske sker det när såret ska läka ihop?
Vet du var hon fått såret ifrån från början?

Har inte pratat med vet om just pälstappet. Angående såret så kom vi bara överens om att hon inte behövde se det så länge det inte var infekterat och att jag skulle få Yoga att inte slicka upp det hela tiden.
Jag vet inte var såret är ifrån, men jag tror att hon har skurit av en ytlig bit av huden på tratten som hon hade i 4 dygn på Strömsholm. Hon har iaf gjort en söt spetskant runt innerkanten på den när hon har bitit i den, så troligen har hon försökt sparka av den med framtassarna och då skurit sig. Tror jag alltså. Hon hade inget innan iaf. Sen blev det värre och värre eftersom hon slickade på det hela tiden och till slut började det blöda av att hon slickade. Men nu har hon låtit det vara och det har blivit en skorpa som håller på och trillar bort. Man ser liiite av såret på bilden, det täcker i princip hela den stora trampdynan, från början var det ganska litet. Kattskrälle? :angel:
 
Sv: Yogas tass är konstig

Jag tror faktiskt att det är ganska vanligt när sår läker ihop. Men jag kan ha fel?

/Duplica (nybliven kattägare) som tyvärr inte kunde låta bli att skratta. :o
 
Sv: Yogas tass är konstig

Så där såg min förra katts trampdyna ut när hon vid ett olyckligt tillfälle hoppade upp på en varm spisplatta.

Men din dam kanske är väluppfostrad.
 
Sv: Yogas tass är konstig

Självklart :D
Närå, men hon har aldrig varit uppe på bänken någonsin, jag tror inte att hon kommer upp dit utan mellanlandning.
 
Sv: Yogas tass är konstig

Jag har tyvärr inget att komma med vad det gäller tassen, jag kunde bara inte låta bli:
Gosedjur! :love: :D
Hur undgår de där djuren att bli fullständigt sönderkramade? :p:D
 
Sv: Yogas tass är konstig

Det är därför man köper britter. Stora kinder att nypa i, massor av hull att krama om och en lagom platt nos att pussa på. Kan det bli mer anpassat än så? :love: :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 336
Senast: Murphy
·
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
1 887
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
6 955
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp