Bukefalos 28 år!

Yorkshireterrier, bilder!

Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Har hon såna också? Hon har australisk terrier vet jag iaf.

Nä, men.. sorry. Jag är helt ute o cyklar :o Blandar ofta ihop de raserna.. tycker de ser likadana ut (typ).

Apropå det.. vad är det för skillnad egentligen, utseendemässigt menar jag. Måste nog leta upp några bilder o jämföra..
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

yorkshireterrier.jpg

Yorkshireterrier

Arwen040428.JPG

Australisk Terrier

:D
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

STOR skillnad ser jag nu. Måste nog försvara mig med att en bekant har en nerklippt Yorkshire.. o då är de ganska lika varandra :)
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Mkt snyggare kille :D

Stromboliannons.jpg



Anledningen till att york, silkey och aussie är lika varandra är för att de har gemensam bakgrund ;)
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Vet du hur man ska ställa upp yorken inför domaren, och hur pälsen ska presenteras?
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Pälsen ska vara lång, rak, tovfri, ren och silkig.
Att ställa en york är nog ingen större skillnad mot att ställa en aussie skulle jag tro, men det är ju inte direkt min ras, så säker är jag ju inte..

Min bild på Strumpan är ett typexempel på hur en aussie ska stå på utställning.
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Om svansen inte står så där av sig själv, ska man hålla i den med handen då?
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Vet faktiskt inte om man gör det på yorkar. På de flesta bilder jag sett av uppställda yorkar, så är inte svansen uppåt i alla fall..Fast på vissa är den det..

Du får nog fråga någon som är mer kunnig i att ställa ut rasen ;)
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Ja, får nog göra det.

Det är en väninna som ska ställa ut sin hund, och hon bad mig att hjälpa henne. Men jag kan inte heller någonting om yorkar...
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Enklast är väl att hon tittar på de andra som ställer ut på samma utställning, hur de ställer upp sina yorkar, eller frågar dem om råd innan hon ska in i ringen.
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Jo, det är ju enklast. Men hon ville att vi skulle träna lite innan...

Hon får väl träna på att gå, så får vi kolla på de andra sen.

Går nog bra det här...:)
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Kör lite OT jag med....
Gnist:

Är aussien lite "tåligare" än silken och yorken ?
 
Sv: Yorkshireterrier, bilder!

Tack!

Oj vilken päls de hade!

Såg en gång på en utställning där en tant satt och plattångade pälsen på sin york. Får man göra det?

De ska ha en rosett även på utställning va?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 134
· Visningar
75 428
Senast: Bapelsin
·
Fritid Har hittat en sliten ful båt jag vill köpa, den står i en hamn där vi brukar parkera när vi ska ut i skogen. Den har stått uppställd...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 321
Senast: Roheryn
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp