Bukefalos 28 år!

draken

Trådstartare
Råkade se ett program om Derbydagarna i Ypäja häromdagen. Det såg jättetrevligt ut!
Blev så sugen att åka dit, men du har jag en rad frågor:
1. Hur åker man dit? Med färja förstår jag, men kanske inte Silja Europa... Finns det snabbfärjor, hur lång tid tar det och hur långt in i Finland är det sedan när man åkt av färjan?

2. Jag vet att det är nordiska som går där, men får man starta denna tävling individuellt även om man inte är uttagen av sitt land?

3. Finns det andra tävlingar, en- och tvåstjärningt förutom denna tävling?

Hoppas ngn kan svara
 
Sv: Ypäjä

var det inte Norges tur att arrangera NM?? finland var ju för två år sedan...
 
Sv: Ypäjä

Det är möjligt men några hästbanor har dom inte
 
Sv: Ypäjä

tråkigt för dem...:(

går ponnyerna också i finland lr??:crazy:
 
Sv: Ypäjä

draken skrev:
Råkade se ett program om Derbydagarna i Ypäja häromdagen. Det såg jättetrevligt ut!
Blev så sugen att åka dit, men du har jag en rad frågor:
1. Hur åker man dit? Med färja förstår jag, men kanske inte Silja Europa... Finns det snabbfärjor, hur lång tid tar det och hur långt in i Finland är det sedan när man åkt av färjan?

Det är nog bara att ta en vanlig färja, Finnlink skulle jag rekommendera. Den åker från kapellskär och stannar inte i Mariehamn som de andra färjorna, så man sparar lite tid. Om man tar nattfärjan startar man typ 22-23 tiden och är i land på morgonen där kring kl 6. Minns inte tiderna riktigt, men kolla finnlinks hemsida får du reda på de exakta tiderna. Från Nådendal, dit finnlink kommer är det ca 100 km till Ypäjä.


draken skrev:
3. Finns det andra tävlingar, en- och tvåstjärningt förutom denna tävling?

De har åtminsone CSIO****, CIC*, CIC**, CDI** , kolla hevosopisto.fi
 
Sv: Ypäjä

Nu väntar vi bara på proppen till Ypäjä.
Någon som vet när den kommer?
Tävlingen är ju snart!

Vet ni om tävlingen blir öppen, eller är det bara "uttagna" ekipage som får starta?
 
Sv: Ypäjä

proppen finns redan tror jag, Bosse Ö hade den iaf när jag pratade med honom. men jag har inte hittat den på internet :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp