piggelin

Trådstartare
Jag har nu under ett par dar varit allmänt yr. Inte så att jag svimmat men så att det känns som man är på en båt hela tiden typ.. Jag har börjat med p-piller igen efter ett uppehåll, zoely. Därför blev jag lite orolig och ringde vårdcentralen för att boka tid. Tog blodtrycket och pratade med en sjuksköterska men hon kunde inte hitta något fel. Fick en ny läkartid nästa vecka ifall det inte gått över tills dess. Men min fråga till er är, eftersom jag inte riktigt litar på vårdcentralen, tycker ni jag ska sluta med p-pillren?
 
Sv: yrsel

Det kan inte bero på något annat? Äter/dricker som vanligt? Stressat mycket det senaste? Ändrade sovrutiner?
 
Sv: yrsel

Vet inte om jag är så mycket till hjälp men jag har också varit extremt yrslig den sista veckan. Ett tag så att jag bara kunnat ligga ner och hålla blicken stilla. Men jag vet inte om det är pga en förkylning eller något annat. Vet fler som också varit yrsliga. Kanske något virus? Annars är det kanske p-pillerna?
 
Sv: yrsel

Jag har varit sådan dagligen det senaste året. Riktigt tröttsamt.
Min pappa blev drabbad utav kristallsjukan med snarlika problem så han fick behandling för det och är nu mycket bättre. När jag ber dom kolla upp det och göra tester iom att det är så snarlikt så får jag bara ett "nej, det är säkert inte så, du är nog bara trött"...
Suck!!
Har tagit prover som inte visat någonting men någonting är det ju för jag har aldrig varit sånhär innan..

Ang p-piller frågan så har jag ätit mina p-piller i ca 7-8år så för min del beror det inte på p-pillrena.

Lyckas du med att få annat än bara blodprover så säg gärna hur du lyckades. Går dagligen och mår dåligt över detta men dom vägrar ju göra någonting mer än blodprov.
 
Sv: yrsel

stressat en hel del ja... fast tycker jag alltid stressar. hon nämnde kristallsjuka med kan kanske vara så.. får se vad läkaren säger på onsdag då. så jobbigt när man inte fungerar som vanligt utan bara är trött :(
 
Sv: yrsel

Får hoppas dom ger dig något vettigt svar.
Det är inte roligt att behöva gå runt o må dåligt o inte få något svar på varför.
Jag ska börja arbeta på ett mer krävande ställe på måndag , och gå runt där vimmelkantig blir ingen höjdare :( men börjar ge upp hoppet för våran VC , många som är missnöjda. Så om du får något klokt svar på onsdag som jag kan ha nytta utav så tar jag och byter VC :)
 
Sv: yrsel

Jag hade så och det misstänktes att jag drabbats av en virusinfektion i mellanörat (vilket påverkar balansorganen) efter att kristallsjukan och graviditet uteslutits. Gick till VC.
 
Sv: yrsel

Hej, jag har ätit zoley i fem månader. De första två månaderna upplevde jag som katastrofala med mycket illamående och yrsel som du beskriver. Barnmorskan sa från början att det skulle lugna ner sig inom 3månader och jag tycker att det är stor skillnad hur jag mår nu jämfört med då. Kanske ska du prata med barnmorskan om illamåendet?

Enligt FASS är en av de vanligaste bieffekterna för zoley just illamående (1 person av 10).
 
Senast ändrad:
Sv: yrsel

Ang trötthet har jag börjat äta magnesiumtillskott och blivit otroligt mycket piggare. Det var visserligen bara en och en halv vecka sen men både jag och min sambo är väldigt fascinerande över skillnaden. Bristen på magnesium beror nog mest på att vi äter enligt lchf men det kanske kan vara värt att prova för dig också. Läste på internet att p-piller kan ge upphov till magnesiumbrist också..
 
Sv: yrsel

Bra att du tog blodtrycket. Jag skulle sluta ta p-pillren om jag vore du, och sen skulle jag sökt på akuten ifall symtomen förvärrades det minsta. Har du problem med att hålla balansen? Förmodligen finns en "snäll" orsak till dina symtom men det kan stå för farligheter också.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Orkar inte ha en riktigt tråd, för jag vill nog egentligen gnälla lite. Häromdagen sökte jag vård hos min vårdcentral för symptom jag...
Svar
14
· Visningar
1 637
Senast: Zpunk
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 323
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp