ytliga blodkärl

Sv: ytliga blodkärl

Ja det låter verkligen konstigt! Och jobbigt!

Hoppas som sagt att hovisarna på buke hittar hit och kastar lite ljus på funderingarna! :D

ja det är konstigt, och jobbigt, men det är lite ljus i mörkret då pålle inte har ont utav det iallafall.
 
Sv: ytliga blodkärl

Tycker det låter som att hovslagaren verkar för mkt på hoven.
Min har blödit från hovarna vid skoning, första gången när en outbildad hovslagare som jag jobbade hos (hopptävlingsstall) skulle ge sig på & sko
=( och senast när jag hade en utbildad hovslagare som verkade för mycket!
Nu är min häst öm vid skoningen när sömmen ska i, antar att det är pga att han haft dålig kvalitet på hovarna nu efter regnsommaren men blöder inte. ( & hoppas att han inte kommer göra det heller:crazy:)
 
Sv: ytliga blodkärl

okej ja de brukar ju bli så,men jag tycker inte hovis tar för mycket. ja de är ett mysterium detta,kanske går gilla läget och acceptera att min häst är såhär..
 
Sv: ytliga blodkärl

nej det är nog antagligen inte det eftersom han inte ömmar och hans hovar är hela och inga problem med dom. men du vet säkert själv hur det är, man jagar upp sig och tror att pålle ska få besöka trappalanda för minsta lilla:angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 226
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: super
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Vi har för ett tag sedan fått hem en ponny. Tidigare ägare sa att hästen behöver skos var 8 vecka, men nu har det gått sju veckor...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Dessie2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp