Bukefalos 28 år!

karamelldrottningen

Trådstartare
Varierar ni jackor, mössor, halsdukar och liknande? Och nu menar jag inte med tanke på årstiderna och vädret utan enbart för nöjes skull.
Varierar ni regelbundet eller kör ni med samma jacka vintern igenom?
Varför/varför inte?
 
Kör samma, har inte råd ha 2st vinterjackor. Sen är samma mössa är för jag petig och användar bara den, avskyr mössa men måste ha då blir för kallt om öronen annars :meh: Halsduk är samma, vet inte var de andra är. Möjligt variera vantar om jag inte måste använda telefonen,har ett par touchvantar som funkar till mobilen inte några billiga 20-30krst/variant.
 
Varierar ni jackor, mössor, halsdukar och liknande? Och nu menar jag inte med tanke på årstiderna och vädret utan enbart för nöjes skull.
Varierar ni regelbundet eller kör ni med samma jacka vintern igenom?
Varför/varför inte?

Jag varierar en del. Jag tycker om ombyte, fina saker etc och vissa jackor/kappor funkar bättre i vissa sammanhang och med vissa outfits etc.

Det är samma med att jag har många stalljackor etc. Jag varierar en del.

Sambon är typ jack-knarkare. Han gillar kläder. Men jobbjackor till stall måste bytas och tvättas ofta iom hur mkt stall han är runt i. Då måste han ha fler uppsättningar. Men det förklarar ju inte privata jackor. :laugh:
Så vi har ett förrådsrumrum fyllt med jackor på "klädhästar".
Det mesta är klassiska saker i bra kvalitet som går att ha länge.
 
Nej. Jag har en vinterjacka som jag även kan ha "på samhället", en dunväst att ha om det är för bökigt att ha jacka och för kallt för bara tröja på hundpromenaden och en regnjacka som jag borde slänga... och det är typ allt. 😅
Alla andra tider drar jag på mig en huvtröja med lager under.
En halsduk har jag också och ganska många vantar jag aldrig använder.
Ytterkläder är lite för dyrt för att vara något jag köper för att det är fint, och prioriteras inte.
 
Varierar ni jackor, mössor, halsdukar och liknande? Och nu menar jag inte med tanke på årstiderna och vädret utan enbart för nöjes skull.
Varierar ni regelbundet eller kör ni med samma jacka vintern igenom?
Varför/varför inte?

Jag varierar. Har några längre kappor, någon cape och sen en riktigt tjock fjällräven som jag visserligen alltid har när det är snorkallt.
 
Jag har flera jackor, olika modeller och varierar efter humör, tillfälle osv.
Köper sällan nya, i dubbel bemärkelse - köper ofta beg och de hänger kvar i ett antal år.
 
Varierar, lite beroende på väder, men också på smak för dagen.
Har oftast basker, grå de dagar jag inte är på topp, röd de bra dagarna. Mössa har jag när det är för kallt för basker. Och pannband när jag har tofs.
Alltid samma väntar. Men halsduk varierar jag utefter vilken jacka eller kappa jag har.

Älskar ytterkläder och håller på att sticka en ny halsduk nu till nya jackan.
 
Jag har två vinterjackor men de är för varma så senaste åren har jag haft en fodrad eller ofodrad sommarjacka året runt. Fattar inte hur folk kan gå i tjocka jackor när det är nollgradigt eller -5. O_o
Har ett par vantar och en halsduk. Halsduken används sällan eftersom det blir för varmt.
Har inte plats och ekonomi för fler uppsättningar.
 
Jag äger tre jackor. Sommarjacka (7 år gammal), Höst/Vår jacka (6 år gammal), och Vinterjacka (10 år gammal).
Jag har inte plats med massa jackor, känner inte heller att jag har råd. Men jag hade gärna velat ha kanske 2 av varje i alla fall.
 
Jag varierar. Har både jackor och kappor, tycker om att kunna välja efter humör. Sjal till väljer utifrån vad som matchar, likadant med vantar. Mössa använder jag aldrig, avskyr att ha saker på huvudet. Men så gott som alla ytterplagg har huva så den använder jag om det är riktigt illa.
 
Nej, egentligen inte.

Jag har en vinterjacka och den har jag haft i flera år. Och så har jag en annan som är mer en aktivitets/skogs-jacka.
När det gäller lite tunnare ytterplagg har jag några att byta med dock.
Mössor och halsdukar har jag en hel del, någon lite finare och så en hel del så jag kan hugga nån när jag ska gå ut, är väldigt frusen.
 
Jag har några olika mössor, men varierar ytterst lite. Har massor med vantar, mamma stickar. Så varierar där beroende på hur fin jag vill vara och hur kallt det är. Har några vinterjackor, varierar efter temperatur. Snyggaste kappan runt noll, har två att använda ner till typ -15, en lite finare och en mer praktisk. Och en supervarm.
 
Varierar ni jackor, mössor, halsdukar och liknande? Och nu menar jag inte med tanke på årstiderna och vädret utan enbart för nöjes skull.
Varierar ni regelbundet eller kör ni med samma jacka vintern igenom?
Varför/varför inte?
Jag varierar numera jacka efter väder och dag eftersom jag har ett par stycken som egentligen är för olika mycket iskallt. Men jag skulle inte köpa extra jackor för att kunna variera mig. Dvs just nu kan jag ju ha varmaste vinterjackan -det är ju jul, eller höstjackan, det är ju inte speciellt kallt. Beroende på humör. (Sedan slänger jag ju inte ut kläder så ofta så om jag ska "bort" kan jag ta snygga yllekappan som jag hade jämt för ett par år sedan men som jag tycker är för kall annars.)

Har bara en mössa och vantar, tappar bort om jag har flera.

Sjalar varierar jag.
 
På vintern brukar jag ha en kappa och en tjockare jacka, typ dunjacka. Detta främst för att de passar vid olika tillfällen - har jag klänning/kjol på mig eller ska gå ut och äta eller något passar kappan bäst, men när jag ska gå till jobbet och det regnar/snöar eller är riktigt kallt tar jag på mig dunjackan.

I år har jag för första gången två olika vinterkappor att välja på, eftersom jag råkade snubbla över en jättefin ullkappa till löjligt bra pris. Det känns lyxigt! Annars brukar jag som någon sa inte köpa så mycket ytterkläder eftersom jag hellre lägger pengarna på annat.

På våren/sommaren varierar jag mellan en regnkappa och en trenchcoat. I stallet har jag en tunn regnjacka och en tjock vinterjacka att välja mellan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Hemmet Hm, vet inte riktigt vilken kategori jag ska lägga det här under. Hem, mat eller kropp och själ? Min kaffebryggare sviker mig. Jag har...
Svar
7
· Visningar
551
Senast: aiquen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp