Bukefalos 28 år!

Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Jag har nu kollat på lite bilder på Kentaur Medea och den ser faktiskt ut att ha det jag söker! Dock tycker jag att den är rätt ful... Håller tummarna för att Dominus blir såld nästa vecka så att jag kan åka iväg och prova sadlar!
Än så länge står dessa på listan som ska provas:
*Kentaur Medea
*Kieffer Wall Street
*Morris and Nolan gold collection
*Prestige Lucky Dressage (har fått för mig att den borde passa efter att kollat på en igår, den ser rätt så rak ut.)
 
Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Är rätt säker på att sannaaah här på buke har/har haft en Kentaur Medea. På de bilder som hon har lagt ut ser den väldigt skön ut!
 
Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Rent spontant skulle jag säga Kieffer Lusitano. testat?
 
Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Nepp, har inte testat Lusitanon, är osäker på om knästödens utformning passar mig, samma med Actionmodellen. Är lite lurig på att kolla Mastern också, då den är lite billigare och då kan jag tidigare köpa varsin dressyrsadel till hästarna..
 
Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

Har alltid lyckats få någon av Passiers modeller att passa till alla hästar som provat.
 
Sv: Ytterligare en sadelhjälpstråd...

själv trivs jag egentligen bra i Kieffer, men Action har jag inte gillat. Har korta ben och känns som att jag måste fram med knät för långt för att ha användnning av vulstret.
Lusitanon kan du nog ganska lätt få tag på för att få prova. den passar många benlängder såvitt jag hört och sett.. Men det är ju så olika så klart.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 228
Senast: iNHALE
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
872
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp