Bukefalos 28 år!

Ytterligare en tråd...

alice

Trådstartare
...om Globus sadlar. :D Jag är nyfiken på deras dressyrsadlar, det finns ju tre stycken; CliC, The Turner och Magma. Jag är lite nyfiken på vad dessa kostar och vilka hästar de "brukar" passa på (rak/svängd rygg)? Är ute efter en DJUP dressyrsadel som är skön att rida i, med knästöd åt det större hållet. Jag har tidigare haft en County comp som jag avgudade. :love: Men den är på tok för svängd för nya hästen :cry: som idag har en Kieffer donau. Hästen har nog ett ganska "normalt" sadelläge; manke som ej är onormalt stor/lång och rak rygg.
Ni som har Globus dressyrsadlar, vad tycker ni om just den modell ni har och vilken modell har ni? Berätta!

//Alice
 
Sv: Ytterligare en tråd...

Bland länkarna här på buke så finns den en butik som säljer Globus sadlar, där står det priser. TROR det var Hedmans häst och hund! Tycker Clic'en ser bäst ut själv, man har bara sett dom på bild.
 
Sv: Ytterligare en tråd...

Tack!

Det var ju helt överkomliga priser, men då ställer iaf jag mig frågan direkt; Hur är kvalitén för det förhållandevis låga priset? Varför ser den bruna CliC'en ut att vara annorlunda utformad än den svarta???? http://home.swipnet.se/~w-98396/jpg/dressyr_clic.JPG Någon som sett de båda varianterna (brun resp svart CliC) i verkligheten???

//Alice
 
Sv: Ytterligare en tråd...

Jag har en Globus Clic som är inhandlad på Sharpman för 8100kr med mocka i sätet. Den är super. Jag är jättenöjd med den. Har haft Kieffer innan. Klart prisvärd sadel. Har provat The Turner med men den kändes lite mer enkel.
 
Sv: Ytterligare en tråd...

sadlarna passar helt rak rygg, har hyfsat djupt säte (väldigt stora i storlekarna).
den svarta på bilden har extra långa kåpor, tror jag iaf, jag har en sån och jag har förlångda kåpor på min. har för mig att man får beställa det separat.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Fiorano
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Vi försöker hitta sadel till en ardenner. De provade den vidaste på CH syntetsadel som säljs nu på H**ks. Den glider inte ens ner i...
Svar
10
· Visningar
1 594
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp