Ytterplagg till spädbarn nu när det är höst?

Q

qrumelur

Hur gör ni? Det är ju lika läskigt med för varmt som för kallt tycker jag, och jag är nybörjare! ;) Skratta inte åt mig och idiotförklara mig helst inte, ring till soc direkt istället.:idea: (jag känner mig urpuckad just nu)

Min dotter är sex veckor, nu börjar det ju på att bli höst - kalla vindar och regn och annat. När hon åker i vagnen har hon oftast bara body+byxor+strumpor och mössa, filt och övedrag på vagnen och så: verkar fullt tillräckligt än så länge. Men vi bär henne en hel del också, i sjal och sele. Nu styr ju vädret om vi kan bära eller inte. Regnar det går det ju inte te.x

Men vad behöver hon för ytterplagg nu när det är höst? Jacka - overall?? Skor??

Tänkte kvista in till våran lokala lilla baby-kläder-butik och fråga lite idag men tänkte höra lite om hur ni gör också.
 
Sv: Ytterplagg till spädbarn nu när det är höst?

Skor är helt onödigt till ett sånt litet barn. Köp istället tossar (vi hade ull tossar under hösten och hela vintern, varmt och gott).

Vi använde en vindoverall från POP, hela hösten och våren. Man kan vika in fötterna och händerna i overallen. Då slipper man bekymmret med kalla händer och fötter. Så de kan jag rekommendera, borde räcka även i selen.

Jag skulle inte köpa någon jacka till ett sånt litet barn, tyckte de var värdelöst, köp istället en riktigt vindoverall (tips, finns/fanns massor på tr*a*era). Köp en ganska stor storlek så du kanske kan ha den till vintern, dom från POP är dock ganska stora i storleken. Vi köpte stl 74, och den kunde han ha till hösten då han var 8-9 mån (de gick dock inte att vika över händerna och fötterna då).

Sen när de blir kallare till vagnen satsa på en bra åkpåse, vi har en Voksi. Sonen sover i bara tröja+byxor ner till -16 i den utan att frysa
 
Sv: Ytterplagg till spädbarn nu när det är höst?