ytterst mystiskt

orion_x

Trådstartare
Nu trorjag min häst håller på att bli knäpp. Hon har ju som sagt kliat sig en del så hon fick ett insektstäcke.. vilket hon fick skav av på bogen och jag tog av det. Hon har hela tiden kliat lite när de varit inne på natten. I slutet av förra veckan testade jag att ha hästarna ute över natten på betet. Hon kliar sig inte, trots att hon inte har täcke och där finns lägliga träd. Men när jag tar hem henn i boxen under tiden som jag rider min andra häst kliar hon sig.. men inte i hagen. :confused: :confused:

Är inte detta konstigt? Jag menar, hon är ju inte korkad, hästen ska ha 5 trådar i hagen för att inte hitta bra ställen att smit på, så hjärna har hon ju. Borde kommit på att hon kan klia sig i hagen???? Mysko värre.
 
Sv: ytterst mystiskt

d kanske bara är en ovana hon har skaffat sej? för å ha nåt å göra i boxen eller så?
 
Sv: ytterst mystiskt

Hmmm, eller måtte hon va ovanligt korkad. Hur skjutton ska man bli av med det?? brukar slänga in hö så fort jag tar in henne och det hjälper ju en stund. Kanske ska slänga in en boll eller nått till henne.
 

Liknande trådar

Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Vinur
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Lindsen
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 545
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 906
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp