Zody

Trådstartare
hur ligger det till egentligen - är den giftig eller inte?
Har fått en yuccapalm av sambons mamma och nu funderar jag lite på om den är giftig eller inte, xindra har redan varit där och tuggat.
Har googlat, men överallt hittar man olika svar.
Vissa säger att den är jättegiftig, andra att den bara är "lite" giftig och andra att den inte är farlig alls.
Hur sjutton ligger det till? :confused:
 
Sv: Yuccapalm

Det är jättesvårt, giftinformationscentralen borde ju vara tillförlitlig, men samtidigt blir man ju så förvirrad när man får olika svar överallt. :crazy:
hon verkar ju inte må dåligt alls, så jag hoppas att den inte är giftig. Har ingen direkt lust att bara ha ampelliljor i hela lägenheten ;)
 
Sv: Yuccapalm

Chivas tuggar jämt på våran Yucca, och han har inte blivit förgiftad, så jag skulle tro att den är ofarlig. Har aldrig hört att den skulle vara giftig! :eek:
 
Sv: Yuccapalm

*pustar ut* Vilken tur! Xindra har klarat sig bra, märker inget konstigt med henne alls, så jag skulle tro att den är ofarlig. Är den ofarlig för små barn borde det gälla kissar med :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
928
Senast: escodobe
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 577
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
622
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 342
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp