Bukefalos 28 år!

Z-täckes utetäcken?

M

Muffe

Någon som har/har haft något av deras utetäcken? Hur är de i passform och hållbarhet. Är ju utan bogveck så funkar de på en ganska så bogvid häst?
 
Sv: Z-täckes utetäcken?

Jag hade Z-täcke till min förra häst...Hon var väldigt grov och jag beställde 145-täcke med 155-bog. Det är det som är så himla bra....att man kan "måttbeställa" Då kostade det inget extra men jag vet inte hur det är nu.
 
Sv: Z-täckes utetäcken?

Jag hade Z-täcke till min förra häst...Hon var väldigt grov och jag beställde 145-täcke med 155-bog. Det är det som är så himla bra....att man kan "måttbeställa" Då kostade det inget extra men jag vet inte hur det är nu.

Några tips på hur man mäter "bogvidden" från vilken punkt till punkt eller hur man nu ska säga?

Bogfriheten var den ok trots att inga bogveck finns på täckena?

Hur var materialet, hållbart? Har bara deras fleece idag och det tycker jag är jättebrai material och passform.
 
Sv: Z-täckes utetäcken?

Materialet i utetäckena är sämre nu än för några år sedan, inget för den som har en häst som behöver oömma kläder.
Sen är det ju ett gissel med fleece som foder. Börjar de göra med blankt foder så ska jag handla igen.

På passformen finns inget att klaga.
 
Sv: Z-täckes utetäcken?

Ja du, jag mätte ju aldrig bogvidden eller vad man ska säga. Jag fick låna ett täcke som var sytt med 155-bog (deras beskrivning) och det passade jättebra. Jag var ju alltid tvungen att köpa 155 täcken som hängde ner alldeles för långt vid svansen. Båda mina täcken var fleecefodrade regntäcken. Enda nackdelen var att det kunde "spraka" när man tog av det. Hästen kunde ju bli så elektrisk när det var kallt o torrt!
Annars var passformen jättebra. Låg som det skulle på min toka som i princip kunde vrida sej ur täcket. Det ena täcket fick jag laga när en av unghästarna bet tag och rev sönder det. Yttermaterialet är ju inte lika styvt som på många andra täcken och lite lättare att bita tag i. Jag har fördelen att bo nära Z-täcken och kan prova, byta och sedan få det lagat på ett enkelt sätt.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: sweep
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 781
Senast: Mogge
·
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 842
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp