Bukefalos 28 år!

Z-täckets schabrak

Quinny07

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av deras schabrak? Hur är de i passformen? Kvalitén?

Tycker deras schabrak ser väldigt fina ut på hemsidan. Men hittar inte så mycket info från folk som köpt dessa.

Lägg gärna in bilder på era Z schabrak om ni har!
 
Sv: Z-täckets schabrak

Har ett vitt, tvättat ca 10 ggr i år. Fin kvalitet, ser nytt ut. Passform är perfekt till min childeric dressyrsadel.
Har haft deras täcken i ca tio år. Mkt fina o prisvärda!
 
Sv: Z-täckets schabrak

nej, och kommer inte lägga upp.
men om du kollar på deras hemsida så ser du hur de ser ut.
insidan av schabraken är i bomull och utsidan inkl kantband är av nylon. galansigt och håller färgen.
 
Sv: Z-täckets schabrak

Jag har ett hoppschabrak inköpt -10. Ser helt nytt ut, riktigt bra kvalitet.

Men det är kass passform på det, har haft det på tre olika hästar och tre olika sadlar och det blir alltid ett veck på det, som om sadelgjordshållaren sitter för långt bak, och schabraket veckar sig från sadelgjorden upp mot bakvalvet.
 
Sv: Z-täckets schabrak

Snabb fråga bara, Childeric-schabraken, är de utan kardborrehållare? Jag vill nämligen inte ha det på mina schabrak...
 
Sv: Z-täckets schabrak

När jag beställde så bad jag om att det inte skulle vara några remmar på schabraket.
 
Sv: Z-täckets schabrak

*KL*

Har flera, både dressyr och hopp, de äldsta är nog nästan 15 år och ser i stort sett nya ut. Superkvalitet o passform. Bra priser dessutom :)
 

Liknande trådar

Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
695
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 682
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp