Bukefalos 28 år!

Zaldi Alba

misan

Trådstartare
Hur är den i bommen?
Jag har hatf en Zaldi Royal men den var alldeles för svängd. Alban ser rakare ut på bild iaf, men hur är det i verkligheten?
Sen undrar jag hur de är i sätet också, nån som har en Alba som vill dela med sig av lite åsikter?
 
Sv: Zaldi Alba

Har pruvsuttit en Alba, den är som en Zaldi Star i sätet. Så den känns större än en Zaldi Royal.
Sen tror jag att den är ullstoppad och då lite rakare med, tror den är som Star i passform (som är lite rakare än Royalen). Men om Royalen är alldeles för svängd bör du inte ha en Zaldi alls. Ingen av deras sadlar är riktigt raka...
 
Sv: Zaldi Alba

Alldeles för svängd.. den var för svängd iaf, sen hur mycket det kan jag inte exakt minnas :smirk: det kanske är värt att prova en alba iaf.
Varför kan man inte hitta några bilder eller info om den på nätet? har letat lite men den verkar inte tillhöra de vanligare modellerna, eller?
 
Sv: Zaldi Alba

Nej, den är inte så vanlig.

Men om en Star, vilket är den raksate hoppsadeln de har är för svängd är Alban också för svängd. Kolla på ett annat märke,.
 
Sv: Zaldi Alba

varför är den inte så vanlig? köper alla star istället?
men jag har ju inte provat en star på hästen, så det vet jag ju inte hur den är.
 
Sv: Zaldi Alba

Jag vet inte varför den inte är så vanlig... Tänk på att Zaldi har ju säkert 20 olika dressyrsadlar, men abra ett fåtal finns i Sverige.

Har du ett krot på hästens rygg?
 
Sv: Zaldi Alba

ja, det är ju sant..

tyvärr har jag inget kort, men det kan ordnas. kan du avgöra av en bild om du tror det kunde funka?
profil eller uppifrån eller både och?? :idea:
 
Sv: Zaldi Alba

hur är det med pris på en sån här då, vad bör de ligga på ungefär?
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: caballus
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 509
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 679
Senast: cewe
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 216
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp