Osäker på mina känslor

e_jhastar

Trådstartare
Hej!
Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter.
Jag har träffat min kille snart ett år, i början träffades vi varje dag vilket jag till slut kände blev alldeles för mycket och vi drog ner på det. Nu ses vi kanske istället 2 gånger i veckan. Passar bättre men vissa veckor känner jag att jag inte vill ses alls. Känns som han tar väldigt mycket energi från mig och jag orkar inte. Rent allmänt är jag just nu i en väldigt stressad period nu och vill vila så mycket som möjligt, är även åt det introverta hållet.

Jag pratar gärna i telefon och så, ses någon gång ibland. Hade han fått bestämma hade vi setts varje dag, gärna suttit och myst och hållt om varandra all vaken och sovande tid ihop... Jag är verkligen inte sån.

Känner mig egentligen sjukt elak och egoistisk som ser till mina behov av egentid mer än hans behov av mer närhet, men känner samtidigt att jag på någon nivå älskar honom och inte vill göra slut. Men att vara med honom en hel helg tar verkligen slut på mina krafter, han är så PÅ med kärleksförklaringar och ska röra mig hela tiden. Känns som han inte har några egna åsikter, tycker alltid som mig osv. Känner inte riktigt att jag kan slappna av. Är han hemma hos mig så är det som att vi måste göra allt ihop, måste säga till hela tiden vad jag ska göra och kan inte sätta mig med mina egna grejer i lugn och ro och han sköter sig själv.

Skulle vi någon gång bli sambos, tror ni hans behov av all denna uppmärksamhet, bekräftelse och närhet minskar eller kommer det vara likadant?

Jag har självklart pratat med honom om detta och han säger att han förstår och har blivit lite mindre på än vad han var innan...

Hoppas ni förstår lite vad jag menar med allt detta och kan komma med bra råd...
 
Känner igen det!
Jag kan vara kär/älska någon utan att behöva spendera 24timmar om dygnet med honom.
Men ofta blir killarna som ett plåster och då springer jag på andra hållet
 
Hej!
Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter.
Jag har träffat min kille snart ett år, i början träffades vi varje dag vilket jag till slut kände blev alldeles för mycket och vi drog ner på det. Nu ses vi kanske istället 2 gånger i veckan. Passar bättre men vissa veckor känner jag att jag inte vill ses alls. Känns som han tar väldigt mycket energi från mig och jag orkar inte. Rent allmänt är jag just nu i en väldigt stressad period nu och vill vila så mycket som möjligt, är även åt det introverta hållet.

Jag pratar gärna i telefon och så, ses någon gång ibland. Hade han fått bestämma hade vi setts varje dag, gärna suttit och myst och hållt om varandra all vaken och sovande tid ihop... Jag är verkligen inte sån.

Känner mig egentligen sjukt elak och egoistisk som ser till mina behov av egentid mer än hans behov av mer närhet, men känner samtidigt att jag på någon nivå älskar honom och inte vill göra slut. Men att vara med honom en hel helg tar verkligen slut på mina krafter, han är så PÅ med kärleksförklaringar och ska röra mig hela tiden. Känns som han inte har några egna åsikter, tycker alltid som mig osv. Känner inte riktigt att jag kan slappna av. Är han hemma hos mig så är det som att vi måste göra allt ihop, måste säga till hela tiden vad jag ska göra och kan inte sätta mig med mina egna grejer i lugn och ro och han sköter sig själv.

Skulle vi någon gång bli sambos, tror ni hans behov av all denna uppmärksamhet, bekräftelse och närhet minskar eller kommer det vara likadant?

Jag har självklart pratat med honom om detta och han säger att han förstår och har blivit lite mindre på än vad han var innan...

Hoppas ni förstår lite vad jag menar med allt detta och kan komma med bra råd...
Nöj dig med att vara särbos, man måste inte flytta ihop bara för att man är tillsammans och så ses ni när du känner att DU orkar. :)
 
att vara med honom en hel helg tar verkligen slut på mina krafter, han är så PÅ med kärleksförklaringar och ska röra mig hela tiden. Känns som han inte har några egna åsikter, tycker alltid som mig osv. Känner inte riktigt att jag kan slappna av. Är han hemma hos mig så är det som att vi måste göra allt ihop, måste säga till hela tiden vad jag ska göra och kan inte sätta mig med mina egna grejer i lugn och ro och han sköter sig själv.
Det här reagerar jag på. Vill du ha detta? Det känns possessivt och ger mig lite dåliga vibbar..
 
Är det så att kvinnor tror att dom äger den man dom är ihop med om dom är likadana som TS kille? I min umgängeskrets är det absolut vanligast att kvinnorna är på det här viset.
Flesta killar jag mött är livrädda för förhållanden o binda sig, just för att de blivit låsta o helt fråntagna sin frihet i tidigare relationer.

Men detta är ett sidospår till tråden.
 
Är det så att kvinnor tror att dom äger den man dom är ihop med om dom är likadana som TS kille? I min umgängeskrets är det absolut vanligast att kvinnorna är på det här viset.
Om en kvinna betett sig så så hade jag tolkat det på samna vis, ja. Om man känner att man måste vara limmad vid personen man är ihop med och alltid ska göra allt tilsammans, hela tiden säger åt partnern vad denne ska göra, och tar all energi från partnern. :crazy:
 
Det här reagerar jag på. Vill du ha detta? Det känns possessivt och ger mig lite dåliga vibbar..
Nja egentligen inte men känns som jag går och hoppas på en förändring, eller att han någon gång ska komma med en egen åsikt om något och inte bara säga sånt som han tror att jag tycker eller hålla med mig om allt...
 
Det verkar ju som att ni har väldigt olika behov av närhet, vilket absolut inte är din uppgift att lösa genom att göra våld på dig själv och ditt eget behov av utrymme. Det finns ju inget rätt eller fel på den fronten, ni är helt enkelt olika och i ett förhållande kan ju en sån olikhet vara svår att komma runt. Han lär bli olycklig om han får för lite närhet och du lär bli olycklig om du ger mer närhet än du vill och mår bra av. Inget av det kommer ju ändra sig för att ni blir sambos.

Personligen skulle jag känna mig kvävd bara av att veta att behovet fanns hos den andra, och inte riktigt kunna slappna av. Been there, got the t-shirt.
 
Min sambo (fästman) fick vare sej han ville "hela mej" när vi blev ihop...
Jag flyttade in redan dagen efter. Vi hade träffats en månad innan... Så här gick vi från 0 till 100 på en gång.
Hade han vart som TS hade vi inte vart ihop ett år senare. JAG (obs jag vet att JAG är som jag är) kan inte vara ihop med någon som inte är på samma våglängd som jag. Nu hade jag tur och träffade så (ursäkta språket) så jävla rätt !
Vi har nu vart ihop i snart 5 år. Köpt hus och renoverar för fullt. Gifter oss nästa år, en dag efter 5års dagen.

Så med det sagt förstår jag dem som säger att om ni är så olika så är frågan om ni kommer "hålla" .. En vill ses hela tiden (som jag) men du vill helst inte ens ses vissa veckor ? Här behöver du och din kille ha ett snack .. Är han ok med att du inte vill ses jämt är det ju kanon. Men det kan ju vi på ett forum aldrig svara på åt honom... Det måste han få svara på själv.
Har ju massor med Bukeister som är särbos och stormtrivs, men kommunikation är ju som i alla förhållanden A och O ...
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 178
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 454
Senast: Grazing
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 744
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp