Bukefalos 28 år!

zaldi salamanca

O

okay

Har hittat en sadel som bara kändes så bra. Begagnad och billig. Låg stilla på ponnyn.
Men jag har aldrig hört talas om märket, hittar inget på nätet. Är det någon som har haft en Zaldi Salamanca, eller hört talas om den? Ser inte riktigt ut som en dressyrsadel.
 
Sv: zaldi salamanca

Heter modellen salamanca?
Har hört att det står i äldre modeller.Nyfiken!! men var har du köpt den?Hade en som det också stod dressage-special på.Med mjukt säte.Jag tykte den var skön att rida i men min ponny växte ur den .
 
Sv: zaldi salamanca

Ja det står dressage-special i den.
Vad är det som jag bör kolla.
 
Sv: zaldi salamanca

Hur vet du att det är en juniorsadel? Jag har en gammal Zaldi salamanca, 17,5". Modellen heter Europa.
 
Sv: zaldi salamanca

Det tror inte jag heller!Den jag haft var en 17" lite lagom dressyrbetonad ,men inte direkt liten i sitsen.Fanns en tidigare tråd att salamanca är staden i spanien som Zaldi liggen i.
 
Sv: zaldi salamanca

Det finns en modell som bara heter Zaldi Salamanca (det står på lillkåpan) som är en juniorsadel. Tror den fanns i 16" och 17" och möjligtvis också i 15".
 
Sv: zaldi salamanca

Tror min första sadel var en Salamanca ska kolla...

Nä det var en Royal... fast det står Salamanca Spain i den också... (kanske är gjord där?) jag trivdes bra med den men jag har vuxit ur den nu var bara tio år när jag (mamma o pappa) köpte den och är 20 nu... och så är den inte omstoppningsbar vilket är ett stort minus tycker jag.
 
Sv: zaldi salamanca

Läste svaren först nu, det är en allroundsadel mot hopp 16". Har använt den mycket lite de senaste åren rider mest dressyr nu och om jag hoppar gör jag det i dressyrsadeln... ;)
 
Sv: zaldi salamanca

Om den har en vit rand på sitsen! om det är den har dom tjänat snabba pengar på den,hängde in den i fredags vid 13.00.Tyckte jag fick den rätt lågt värderad men jag orkade inte argumentera imot.vill bara ha den såld så jag kan lägga till lite och köpa en vidare sadel, rider just nu barbacka. Min tränare som hjälper till och utbilda min donna tyckte också det var en skön sadel.Hoppas den passar, om det är den då!!!
 
Sv: zaldi salamanca

Är det en dressyrsadel?
Vad har du haft den på för ponny?
Jag har köpt några sadlar på öppet köp för att prova om dom passar till min ponny.
Den passade inte så bra som jag trodde för den glider fram, men jag har bestämt mig för att behålla den. Den var bäst av alla sadlar som jag provat och jag har provat många. Jag hämtade den i lördags. Jag var desperat har ridigt i en stenhård gammal Passiersadel och har ont i rumpan.
Varför passade den inte till din ponny?
 
Sv: zaldi salamanca

Jag har en irlänsk connemara import,maxad med rätt rak lite överbyggd rygg.Men hon har varit skadad och stått ett par månader och har "svällt" lite.Har med andra ord växt ur den!
Det är en dressyrmodell men inte så extrem, har allt hoppat lite med den oxå. Jag hade fårskinnspadd ibörjan innan min musklade på sig,då låg den still.
 
Sv: zaldi salamanca

Jag har en ponnysadel som det står Zaldi Salamanca på en "knapp" vid stigläderfästet. Men jag ville veta när den slutade produceras så jag mailade Zaldi, de sa att den modellen heter Ebro. Jag kollade på insidan av sadlkåpan och där stod det om än mycket utnött och svårläst - Ebro.
Det kanske din med är? Det är iaf en allround ponnysadel som jag har, väldigt fin trots sin ålder och har hållt bra!
 
Sv: zaldi salamanca

okay skrev:
Har hittat en sadel som bara kändes så bra. Begagnad och billig. Låg stilla på ponnyn.
Men jag har aldrig hört talas om märket, hittar inget på nätet. Är det någon som har haft en Zaldi Salamanca, eller hört talas om den? Ser inte riktigt ut som en dressyrsadel.



Zaldi sadlar e skit bra, jag har en sådan på min ponny ;)
 
Sv: zaldi salamanca

Det står Zaldi Salamanca i min "dressage special" som jag köpte begagnad till min islandshäst, så att det tvunget måste vara en junior allroundsadel stämmer inte.
 
Sv: zaldi salamanca

Jag har en Zaldi Salamanca som jag köpt billigt (begagnad) och den är helt underbar. Det är en 17" allround modell och oerhört bekväm! :love:
 
Sv: zaldi salamanca

Jag frågade i affären i dag, Salamanca är staden där Zaldi sadlarna kommer ifrån. Alla sadlarna har ett namn till.
 
Sv: zaldi salamanca

Hade för många år sen (till min ponny) en Salamanca sadel. handsydd. Bästa sadeln jag någonsin haft :D
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
566
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 970
Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 257
Senast: Pegasus63
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp