Bukefalos 28 år!

S

Sarasara

Skriv allt positivt och negativt om zaldi sadlarna här :banana:
 
Sv: Zaldi

Jag har en zaldi
Bara posetivt
Mjuk ,skön, ligger bra på hästen
Helt enkelt perfekt för mig
 
Sv: Zaldi

Enligt flera sadelmakare jag frågat är det en väldigt dålig sadel, bom och bossar är ofta sneda, dåligt hantverk och alldeles för många måndagsex... Samt att dom är gjorda för ryttare, inte för hästar... Jag fick så många varningar att jag håller mig långt undan detta märke... Visst, man kan ha tur att få en bra och välgjord sadel, och dom är snygga. Men ..... :smirk:
 
Sv: Zaldi

Har bara hört positiva saker om dem från de sadel makare jag pratat med. Har haft en del olika sadelmakare när jag letade sadel till förra pållen och alla rekomenderade Zaldi! har nu en Zaldi Royal men ingen häst... :crazy: (sadlen fick jag av min snälle pappa efter det att hästen åkt... :o )
 
Sv: Zaldi

Tycker dom är jättesköna, tyvärr så var min Zaldi (Royal Super) sne annars så hade jag gärna haft kvar den, men har hört att det tydligen inte är helt ovanligt....
 
Sv: Zaldi

Hämtade hem 3 sadlar på prov igår och är nu livrädd för att köpa en Zaldi efter allt negativt man läst...
 
Sv: Zaldi

Kolla upp den så att det inte är ett måndagsexemplar, typ. sned. Är den inte det så håller jag med, finns inte bättre :bow:
 
Sv: Zaldi

Hade en zaldi atlanta :love: till min förra häst. Absolut skönaste sadeln jag någonsin suttit i (och det är mååånga!). Jättefin och bra sadel, min häst fick aldrig ont av den, inte heller några skav eller att den inte låg där den skulle.
 
Sv: Zaldi

Jag tycker att det är en helt ok sadel, dock är den inte värd sitt pris.
Hade en Zaldi Star själv men den var sned.
Leveransen på en ny var för lång så jag köpte en annan.

Hantverkret är inte det bästa och jag tycker att läderkvalitén hade kunnat vara bättre.
 
Sv: Zaldi

Jag är inne på min andra begagnade Zaldi Royal. Ingen av dessa är sned eller dåligt gjorda. Hur priser och kvalitet hänger ihop för övriga Zaldi-modeller vet jag inget om, men tycker att allroundsadlarna är prisvärda. Men visst, man måste kolla på det man köper att det är OK oavsett märke.
 
Sv: Zaldi

Bild på min sneda zaldi star
zaldi%20sadel.jpg
 
Sv: Zaldi

Har en Saldi Royal till min häst.

Den är väldigt skön att rida i, mjuk för rumpan. Men den knarrar väldigt mycket när man rider. Lädret är väl ok och den pasar väl bra. Men jag gillar den så där. Ska någ köpa ny snart när jag börjar få lite mer pengar.
Men som hel het är den OK.
 
Sv: Zaldi

Jag har en Zaldi Star och en Atlanta. Båda är välgjorda och supersköna att rida i.
Det började med att jag köpte hoppsadeln begagnat av en in stallet och eftersom den låg perfekt på halvblodet så letade jag även upp en dressyrsadel. Har haft "Staren" i 5 år och Atlantan i 1 år.
Tror att man kan hitta måndagsexeplar i alla sadelmärken, synd att Zaldi verkar ha så många bara :(
 
Sv: Zaldi

Undra om de har blivit värre med åren eller har de alltid varit "dåliga"
På vilket sett är din sne?
 
Sv: Zaldi

Centaur skrev:
Enligt flera sadelmakare jag frågat är det en väldigt dålig sadel, bom och bossar är ofta sneda, dåligt hantverk och alldeles för många måndagsex... Samt att dom är gjorda för ryttare, inte för hästar... Jag fick så många varningar att jag håller mig långt undan detta märke... Visst, man kan ha tur att få en bra och välgjord sadel, och dom är snygga. Men ..... :smirk:

Var i början mer än nöjd med min Zaldi Star, superskön och låg bra på hästen, TRODDE JAG. Men efter ett tag visar det sig att min häst har ont i ryggen. Jag som har världens hoppgladaste häst vägrar nu helt plötsligt att hoppa överhuvudtaget. Det visar sig att hela bommen har vridit sig på sadeln och då lagt sig helt fel på ryggen.

Ingen ersättning fick jag från Källquist som marknadsför Zaldi..då de ansåg att detta var självållat. Ska tillägga att jag tar väl hand om mina saker, sadeln har aldrig blivit tappad i marken o.s.v. Bommen ska väl ändå inte bli sne av att man hoppar upp i stigbyglarna(anser jag som normlat!)

Min åsikt på zaldisadlarna

/I
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
801
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp