Bukefalos 28 år!

Zangersheides stambok

pastejja

Trådstartare
Jag skrev i den andra Zangersheidetråden, mmen misstänker att mitt inlägg kommer att försvinna i tråden om det är bra att korsa in travare i halvblodsaveln eller inte..

Man kan ju tydligen mot att man betalar få regga sin avkomma i Zangersheide. Någon som provat detta, vet hur det går till, vad som krävs? Och vad det kostar?
Och .. Är inte Zangersheides stambok godkänd inom svensk halvblodsavel? Rakt av alltså? Inga paranteser?
Ulrika
 
Sv: Zangersheides stambok

Z-registrerade hästar är inte automatiskt godkända i ASVH, utan de godkänns på individuell basis.
 
Sv: Zangersheides stambok

Ok, det var bra att veta :), började fundera nu när de börjar blanda in raser som inte är godkända för svensk varmblodavel.. Det kunde ju vara ett sätt att få fina papper på sin korsning, men de kanske inte godkänner alla korsningar som har en Z-godkänd pappa..
Ulrika
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 772
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 027
Senast: cassiopeja
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: holymary
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 611
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp