Bukefalos 28 år!

Zebra skäck?

Sv: Zebra skäck?

Så häftigt! Klart det är en Zebraskäck!
Där får ID-kontrollanten lite att bita i!!
 
Sv: Zebra skäck?

Det är en korsning mellan en skäckfärgad häst och en zebra, inget konstigare än så.
 
Sv: Zebra skäck?

tror jag inte att du vill, zebror är INTE kul att hantera och deras avkommor kan bli likadana....
 
Sv: Zebra skäck?

tror jag inte att du vill, zebror är INTE kul att hantera och deras avkommor kan bli likadana....

Hantera? Går det... :rofl::rofl::rofl:

/Irishdraft som genom att enbart vara praktikant och så att säga "finnas till" har skrämt slag på samtliga zebror på Borås Djurpark fem dagar i rad med följden att de sprungit rakt in i boxväggen med en "bang" varje morgon... :crazy:
 
Sv: Zebra skäck?

Nää, det förstår ju jag också. Så allvarlig var jag ju inte. Teckningen var ju ball.

Får måla vita linjer på min svarta madame. ;)
 
Sv: Zebra skäck?

Hantera? Går det... :rofl::rofl::rofl:

/Irishdraft som genom att enbart vara praktikant och så att säga "finnas till" har skrämt slag på samtliga zebror på Borås Djurpark fem dagar i rad med följden att de sprungit rakt in i boxväggen med en "bang" varje morgon... :crazy:

Det är väl just det hon syftar på... zebror är hopplösa att iöht att FÖRSÖKA komma överrens med för de ja skenar och sparkar bara man tittar på dom lite för mycket :rofl:
 
Sv: Zebra skäck?

Hur gör man på djurparker för att visitera zebrorna då?
Söver dem?

För de måste ju med åka på skador.
 
Sv: Zebra skäck?

Vet inte riktigt vad jag ska tro. När jag tittar på bilden tycker jag att det ser ut som om någon har "klippt" ihop bilder av ett föl och en zebra. Huvudet tillexempel ser mycket mindre ut än vad jag skulle anse vara normalt för den hästformen.

Min åsikt är att någon har suttit med photoshop och sedan försökt ta reda på hur folk reagerar..

Även om det är en artikel skriven i en "seriös" tidning ska man alltid vara kritisk till sådana här artiklar. :mad:

Tro vad ni vill. :smirk:

/Chronicle
 
Sv: Zebra skäck?

neej vad häftigt :D
kanske skulle ta och betäcka min skimmeldam med en zebra.. :angel: :D
 
Sv: Zebra skäck?

Vet inte riktigt vad jag ska tro. När jag tittar på bilden tycker jag att det ser ut som om någon har "klippt" ihop bilder av ett föl och en zebra. Huvudet tillexempel ser mycket mindre ut än vad jag skulle anse vara normalt för den hästformen.

Min åsikt är att någon har suttit med photoshop och sedan försökt ta reda på hur folk reagerar..

Även om det är en artikel skriven i en "seriös" tidning ska man alltid vara kritisk till sådana här artiklar. :mad:

Tro vad ni vill. :smirk:

/Chronicle

Jag tror inte du ska ta det så seriöst. Det är klart att det är gjort i photoshop, och alla verkar ha fattat det med. Tror det var mest en plojgrej som dock var jääätte rolig :D
 
Sv: Zebra skäck?

Zebror är flockdjur, men de har ingen flockledare - det är därför som de inte går att tämja på samma sätt som hästar.
 
Sv: Zebra skäck?

Jag tror inte du ska ta det så seriöst. Det är klart att det är gjort i photoshop, och alla verkar ha fattat det med. Tror det var mest en plojgrej som dock var jääätte rolig :D

Sök på zonkey, zorse eller zebroid.

Testa även att sök på liger, jaguon, lejuar, leopon, lejpard och tigon.

Sen kanske du ska låna några biologiböcker och läsa om hybridisering mellan arter inom samma släkte.

Edit: En filmsnutt med en liger :love: http://www.maniacworld.com/liger.html
 
Sv: Zebra skäck?

Zebror är flockdjur, men de har ingen flockledare - det är därför som de inte går att tämja på samma sätt som hästar.

Vad lustigt, det hade jag ingen aning om! Trodde alla flock-djur hade en hierarki? Du menar att zebror är anarkister ;)
 
Sv: Zebra skäck?

Vet inte riktigt vad jag ska tro. När jag tittar på bilden tycker jag att det ser ut som om någon har "klippt" ihop bilder av ett föl och en zebra. Huvudet tillexempel ser mycket mindre ut än vad jag skulle anse vara normalt för den hästformen.

Min åsikt är att någon har suttit med photoshop och sedan försökt ta reda på hur folk reagerar..

Även om det är en artikel skriven i en "seriös" tidning ska man alltid vara kritisk till sådana här artiklar. :mad:

Tro vad ni vill. :smirk:

/Chronicle

Jag tror inte du ska ta det så seriöst. Det är klart att det är gjort i photoshop, och alla verkar ha fattat det med. Tror det var mest en plojgrej som dock var jääätte rolig :D

Hmm nej denna häst är riktig. Det finns flera korsningar zebra/häst.
Ja detta fölet är alldeles på riktigt.
Det dyker då och då upp korsningar mellan häst och zebra, mer eller mindre planerade. Och om hästen råkar vara skäck och nedärver sitt skäckanlag till avkomman, då BLIR det en sån här.
 
Sv: Zebra skäck?

Jajemän !

Det är där därför människor inte har lyckats tämja dem. Flocken finns bara för som ett skydd, men utan hierarki.
 
Sv: Zebra skäck?

ojjj, men å blir jag faktiskt imponerad :eek: har aldrig trott att det gått, men där fick jaa..
 

Liknande trådar

Dressyr Undrar om detta bettet är okej att tävla dressyr med (PONNY)...
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: Anyo
·
E
Utrustning Undrar vad nypriset på ett Mylers Toklat-bett är?! Någon som vet? Bettet jag pratar om är detta:
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
4 972
Senast: iNHALE
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: lisah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp