Bukefalos 28 år!

Zelda och Zonic

Freyr

Trådstartare
Läste precis om Diegos tvillingföl i Ridsport! Gud vad kul att de klarat sig så bra! Och så underbart söta!! Har du fler bilder Diego???

/Malin
 
Jag har massor, vet bara inte hur man lägger in dem.
Är precis på väg till Strömsholm på återbesök idag, ska bli spännande.
 
Jag såg dom på strömsholm i går. Helt underbart söta. :love:
 
Sv: Zelda och Zonic

Hur går det för dem? *väldigt nyfiken*

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Sv: Zelda och Zonic

Det står lite om dem i nya Ridsport som kom idag.
 
Sv: Zelda och Zonic

Lånar knapp.

Jag vill bara berätta att jag och min granne har ett par tvillinghästar. Jag har en valack och grannen ett sto, båda alltså 4 år e: Acacio - Cortez.

Grannen var först ner till Varberg och köpte stoet av en känd uppfödare för ganska precis ett år sedan. Vid Lucia skojade vi om att det var ju synd att dessa tvillingar delats på, men ingen av oss skulle ju ha ytterligare en häst. Jag hade redan en häst, och valacken var betydligt dyrare än det lilla stoet som grannen köpte så det hela blev ju bara snack.

Nu slumpade det sig så att jag miste min häst i februari i år. Efter mycket om och men hamnade även jag så småningom hos samma uppfödare för att beskåda den större tvillingbrodern, och här är han nu! Hästarna står inte i samma stall, men ser varandra dagligen. Och helt klart känner dom igen varandra! Från första stund när valacken klev av transporten och såg sin syster igen. Och dom fungerar mycket bra tillsammans när vi rider och hanterar dem tillsammans.

Stoet är som sagt betydligt mindre än valacken. Enligt uppfödaren var hon så liten vid födseln att man först trodde det var efterbörden ända tills någon upptäckte att den rörde sig. Hon lär ha kunnat stå rak under mamman när hon diade.

Båda är exteriört korrekta, friska sunda och rätställda och som vi förstår det har det inte varit några problem över huvudtaget.

Vi gläds över och njuter av våra tvillinghästar och tycker det är en ganska festlig historia att tvillingarna från Varberg till slut båda blev Dala-hästar!

Jag önskar lycka till med de båda andra tvillinghästarna som jag följt i Ridsport!

/loy
 

Liknande trådar

Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: jemeni
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
146
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 351
Senast: Amha
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp