L

little_blondie

Är det någon här som har avkomma e Zeppelin? Hur är dem i temp,kapacitet?
 
min kusin har ett sto till salu efter honom. har bara träffat den hästen några gånger men hon verkar väldigt go pigg o livfull :)
det är enda erfarenheten ja har av dem....
 
Jag har sett många avkommor till Zeppelin samt ridit honom en hel del. Han är en gammal gentleman! :love:

Hans avkommor varierar ganska mycket i storlek och utseende. De har dock gemensamt att de är lite sena i utveckling. De flesta av dem har dock ärvt hans kanontemperament och hoppkapacitet.

Snällare häst än Zeppe kan man inte hitta. Han är som en hund modell större! :smirk: Det går att rida honom barbacka i grimma och grimskaft bredvid stona mitt under betäckningssäsong!

Flera av hans avkommor har presterat bra! Zavannah har gått riktigt bra i alla årgångstävlingarna och var placerad i Breeders som 5-åring. Zunnie Pop är också placerad i Falsterbo och har gått unghäst-VM. Zoya går höre klasser i både hoppning och dressyr. Equus Spitfire har gått årgångschampionat samt går idag 1,40 om jag inte har helt fel!

Med andra ord tycker jag mycket bra om Zeppelin och de avkommor jag sett!

/C
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Marvin
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Habina
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Freazer
·
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp