FT_ryttare

Trådstartare
Vad vet ni om honom och hans stam ?

I år vill jag betäcka mitt connemarasto och har hört mkt gott om Ziezo´s ridbarhet och hoppning men den som pratat om det har varit en aning partisk ;)

Han är inte så stor, hur tror ni han nedärver storleken?
Någon som har film/bilder på honom ?
 
Sv: Ziezo

Visst är Ziezo ridbar! Vid 4-årschampionatet förra året var det många hästar (visserligen också beroende på ryttare) som inte fixade det, medans Ziezo löste det hur enkelt, mjukt och smidigt som helst.

Som enda Guidam-hingst i landet är han mkt intressant! Det ska bli spännande att se avkommorna.

Nedärvning av storlek är svårt att sia om innan han lämnat något. Det du kan göra är att kolla upp hans bakgrund storleksmässigt, någon annan här kanske vet.

Vad önskar du för storlek på avkomman? Alltid svårt när man korsar!
 
Sv: Ziezo

Jag har sett filmerna från breeders o det ser superenkelt ut för honom.

De två avkommor vi har undan stoet är båda renrasiga connemaror och 5 åringen är 154 och 3 åringen ca 145 (mamma 145 pappa 147) så med ett halvblod hoppas jag kunna nå 160 men det gör inget om den blir mindre.
 
Sv: Ziezo

Kikade lite på stammen bakåt på allbreed och det ser ut som dom ligger på ett spann mellan 164-175.

Någon annan som har info om Ziezo?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: zarmino
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 947
Senast: Lobelia
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp