Zincaband?!?!

mnementh

Trådstartare
Zincaband har tydligen utgått i sortimentet hos apoteket. :eek: Någon som vet något bra alternativ?!?

Finns tydligen en produkt som heter Zipzoc, en strumpa impregnerad med zinkoxid-salva. Men frågan hur lätt det är att aplicera den på ett hästben. :crazy:
 
Jag har povat Zip Zoc på min häst och det fungerar helt ok, man får bara ta lite gasbinda utanpå och sedan vanliga lindor och pad för annars glider det ner. De är inte så himla elastiska. Men det fungerar!
 
Oki, tackar!! Hmmm... På apotekets hemsida säljer de bara i frp om 10st för över 500kr hoppas de säljer styckvis i butik... :crazy:
 
Jo, det är 10-pack som gäller! kostar 590:- eller nåt!
Men försök att hitta någon/några att dela en låda med.
Eller fråga på ATG-klinik för det finns en annan återförsäljare på Zinkaband, kommer bara inte ihåg vad företaget heter... jag fick namnet av min Veterinär.
 
Har också upptäckt att zinkaband utgått. Jag fick veta att det endast gick att köpa i 10-pack, altså inte styckvis. Sen håller dom inte hur län ge som helst så jag beslöt mig för att inte köpa dom alls, istället kör jag med wetflex (som förövrigt bytt namn till Powerflex) och lindar väldigt stadigt
 
Oj, att få tag på den återförsäljaren vore underbart!! Får ringa min distriktare om du nu inte lyckas komma på det? :)
 
Det finns ett alternativ till Zincaband som jag inte alls kommer ihåg namnet på, men det är oxå ett zinkförband och fungerar på samma sätt. Finns normalt på "vanliga" hästinriktade apotek, typ Arninge om du befinner dig i Stockholmsområdet. Kanske någon annan kan komma på vad det heter? Kostar i varje fall 45:- /förpackning, säljs styckvis.
 
Finns även på Ultunaapotoket i Uppsala. Kostar 45:- st och sälj styckesvis. Heter något på V :confused:
Min pålle har dubbelt zincabandage + stallbandage pga griffelbensfraktur hb den 9/9. :cry:
Byter efter ca 7-10 dagar, beroende på hur det sitter.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 231
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 744
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 776
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp