Zolo till talangtruppen!!

jonnaerixon

Trådstartare
Igår fick vi besked att Zolo och jag blivit uttagna till Lydnadslandslagets Talangtrupp 2012 :D

Om tre veckor åker vi på talangläger med toppekipage från hela landet! Föreläsning och träning med Maria Brandel bl.a. För att inte tala om all kunskap talangerna besitter! Åååh vad roligt det ska bli! Och i sommar väntar landskamp mot norska talangtruppen :)

Är så otroligt glad och stolt över min underbara finaste Zolo!! Kan inte tro att det är sant! Två rottisar med i talangtruppen i år, inte illa!

20120206-195254.jpg
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Grattis :)

Jag vet en med Kelpie som också blivit uttagen.

Hur blir man uttagen förresten?
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Tack :)

Man håller koll på lydnadslandslagets sida på sbk.nu och när de publicerar inbjudan till talangtruppen (2 ggr om året hittills) så skickar man in en film på sig själv och sin hund i den klass man tävlar, filmat i ett svep så tävlingslikt som möjligt. Sen bedöms filmen ihop med en beskrivning av sig själv, sin hund och sina erfarenheter och mål. Den här gången gjorde Anders Kjernholm bedömningen. :)
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Grattis!
En bekants bekants bekant (typ) har blivit antagen med sin lagotto också.
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Ett jättegrattis till er!!

Ni är så himla duktiga, var stolt över vad ni har åstadkommit hittills!
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Grattis!

Vet du när uttagningarna för hösten brukar vara? Har planer på att söka med kelpien när vi kan visa upp ett tävlingsklart Lkl 3-program ;)
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Jag grattar här också!!! Bästa Zolo! Och bästa Jonna, du ser, inget mer tvivel på att du inte kan leda Zolo rätt ;).
 
Sv: Zolo till talangtruppen!!

Tack för alla fina hälsningar! :)

Jag vet inte när man måste söka till hösten...säkert augusti/september...Det är ganska kort om tid från när inbjudan läggs ut och ansökan ska vara inne... Vi som inte hade länkat moment på ett halvår när vi fick filma ett helt program :P

Kul med många olika raser med i år! 2 rottisar, en riesen, en springer spaniel, en malle bland kelpies, bordercollies, jaktgoldens...och en lagotto också som nämnts :) Ååååh vad roligt det ska bli!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp