Zon till hästar?

Sv: Zon till hästar?

Jo, hade hon inte varit dräktig hade jag förmodligen testat, för att få ner inflammationen. Fast som sagt, de ger utslag på dopingtest och dessutom är det karens för slakt enligt vad jag har förstått.
Jag hade varken tänkt tävla eller slakta min... ;)
Men nu avvaktar jag nog lite...
 
Sv: Zon till hästar?

Min gammelponny har också dragits med kotsenskideinflammation i ena bakbenet. Hade inne han på klinik ett antal gånger och behandlade. Veterinären sa att hade hästen varit försäkrad hade han dömt ut honom.

Men skam den som ger sig. Jag lindade honom med Back on Track, hade honom på hårda underlag (inte bra att de går i t ex lera eller står på tjock bädd, det anstränger inflammationen mer)
Och jag gav honom även ett naturmedel som hette bute-less tror jag. Med de tre sakerna blev han helt bra! Min "utdömda" ponny som veterinären aldrig trodde skulle tåla ridning har varit bra sedan dess, och han racar som värsta unghästen utan att det gått upp igen.

Men jag tror det är viktigt att hålla dem på ett hårt och bra underlag innan de blivit tillräckligt bra (det var något även vet. sade).
 
Sv: Zon till hästar?

jag håller med dem som anser att BoT är bra, men jag brukar själv förorda magneter när skadan redan är skedd. nu kompliceras situationen naturligtvis av att stoet är dräktigt. man bör, av försiktighetsskäl, inte använda magneter på dräktiga ston.
det finns gott om olika magnetprodukter för benen; benskydd av olika slag, boots, sulor m.m.
lycka till (o hoppas att du får en söt fölis) :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 118
Senast: Karminnie
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 381
Senast: qnockout07
·
M
Hästvård Hej, En av mina nordisar har en galla på vänster fram vid kotsenskidan. Han fick den i samband med att vi hade honom utlånad till en...
Svar
2
· Visningar
1 635
Senast: TantEster
·
Hästvård Min häst är opererad för snart tre veckor sedan i ringbandet/kotsenan på ena frambenet. Hon har ätit fenylbutazon till och med i...
Svar
2
· Visningar
718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp