Zon, voltaren, tigerbalsam, vad funkar?!

MM

Trådstartare
Har så in i helvetes ont i min hand. En sena enligt ortopeden. Fått ett nytt handledsstöd att ha tills jag träffar ortopeden om en månad för att se om det går att åtgärda på något vis.

Kortison ville han inte ge mig på min vc men jag står inte ut längre!!

Med tills dess jag ska till ortopeden tänkte jag prova och smeta på något.
Ni som testat zon och dom här, funkar det?

Jag har redan tagit antiinflammatoriska och det hjälpte inte men det var piller. Tänkte om det funkar bättre att smörja något direkt på.

Vad har ni för erfarenheter?
 
Jag är måttligt imponerad av zon, voltaren etc. Butta var bra på den tiden som det fanns i salvform (på recept) för människor. "Blämärkssalva", Hirudoid, kan ha viss effekt om det är ytlig smärta.
 
Ta de antiinflammatoriska tabletterna kontinuerligt,mkan ta lite tid innan de ger bra effekt. Kombinera med paracetamol för bättre smärtlindring. Ortoser är guld och att röra men inte belasta. Hitta positioner där senan avlastas, det borde ortosen hjälpa till med.
Tyvärr har jag ingen bra quickfix. Har stora problem med händer och handleder. Är det mb quervain du har? Är op för det för ett år sedan.
 
Jag brukar använda counterpain ett thailändskt linnement och så vetekudden när min nacke eller länd värker och det ger lindring
 
Slår också ett slag för Linnex stift. Dutta på mkt ytligt, det är starkt och drygt.
Finns oftast hos naprapater och sjukgymnaster, kanske även på apotek.
 
Slår också ett slag för Linnex stift. Dutta på mkt ytligt, det är starkt och drygt.
Finns oftast hos naprapater och sjukgymnaster, kanske även på apotek.

Finns i hälsokost också, men jag ställer mig tveksam till hur det skulle hjälpa vid värk i senor.Visst, värmen kan verka lindrande, men min upplevelse är att liniment är mest effektivt vid smärta i muskler. Och där slår jag verkligen ett slag för Linnex :up::up::up:
 
Ta de antiinflammatoriska tabletterna kontinuerligt,mkan ta lite tid innan de ger bra effekt. Kombinera med paracetamol för bättre smärtlindring. Ortoser är guld och att röra men inte belasta. Hitta positioner där senan avlastas, det borde ortosen hjälpa till med.
Tyvärr har jag ingen bra quickfix. Har stora problem med händer och handleder. Är det mb quervain du har? Är op för det för ett år sedan.

Varit hos ortopeden idag. Fick diagnosen mb quervain som du nämnde. Operation är inplanerad, får tid efter sommaren.

Hur mycket hjälpte operationen dig? Ortopeden sa att vissa blir hjälpta, andra inte. Jag hoppas givetvis det går lika bra med denna operationen som med karpaltunneln för två månader sen. Det är som dag och natt.
 
Varit hos ortopeden idag. Fick diagnosen mb quervain som du nämnde. Operation är inplanerad, får tid efter sommaren.

Hur mycket hjälpte operationen dig? Ortopeden sa att vissa blir hjälpta, andra inte. Jag hoppas givetvis det går lika bra med denna operationen som med karpaltunneln för två månader sen. Det är som dag och natt.
För mig hjälpte den lit för just det, min sena var rätt ful tydligen. Sen har jag andra problem pga hela handleden är instabil pga EDS så andra ställen blev överbelastade jag har svårt att veta vad som ör vad och behöver ortoser med dubbla skenor ändå pga mitt grundproblem.
Men själva op tyckte jag var klart oproblematisk, skönt att slippa sövas och det lättade som sagt en del. Jag är ett dåligt exempel eftersom jag har så sladdriga leder. Tvekar du och avlastningesstöden fråb AT inte hjälp skulle jag säga testa op iaf.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 392
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 607
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp