Zylkene för häst

Gimlan

Trådstartare
Nån som testat? Har en lite sprattlig häst och tänker att lite lätt nedlugnande prepp kan vara bra innan man hunnit miljöträna fröken sprattel ordentligt.
 
Jag har aldrig testat det på häst men på vovven märktes absolut ingen skillnad med Zylkene.

Har ni testat att ge magnesium? Det är ju välbeprövat och lugnar ner många stressade hästar.
 
Jag har aldrig testat det på häst men på vovven märktes absolut ingen skillnad med Zylkene.

Har ni testat att ge magnesium? Det är ju välbeprövat och lugnar ner många stressade hästar.
Nu undrar jag om just Zylkene och ev annat receptfritt man kan ta till i extra pressade situationer. Typ klippning :P
 
Nu undrar jag om just Zylkene och ev annat receptfritt man kan ta till i extra pressade situationer. Typ klippning :P
Jag vet att magnesium getts till flera hästar som blivit stressade på tävlingar (som fungerat fint i andra situationer), därför jag frågade. Alltså har det inte påverkat hur hästen är i normala fall, bara gjort att hästen inte blir lika upprörd när den väl utsätts för jobbiga situationer.
 
Jag vet att magnesium getts till flera hästar som blivit stressade på tävlingar (som fungerat fint i andra situationer), därför jag frågade. Alltså har det inte påverkat hur hästen är i normala fall, bara gjort att hästen inte blir lika upprörd när den väl utsätts för jobbiga situationer.
Ok :)
 
Confidence EQ verkar vissa få bra resultat med. Det är väl viktigt att de får det när de fortfarande är lugna som jag förstått det. Om man har en som är hemsk vid ex klippning eller skoning finns det ju lugnande som man kan få utskrivet av veterinär som man själv kan lägga under tungan.
 
Som det mesta i den "produktgruppen" ge i tid, så kan det hjälpa. Sen är det lite en smaksak hur enkelt det är att få i hästen. zylkene är ju ett pluver (jag har inte sett det på något annat sätt till häst) Confidence, är ju en smet du lägger i näsan. Båda kan man ha i håret efterå sas.

Men visst hjälper det vissa hästar.
 
Som det mesta i den "produktgruppen" ge i tid, så kan det hjälpa. Sen är det lite en smaksak hur enkelt det är att få i hästen. zylkene är ju ett pluver (jag har inte sett det på något annat sätt till häst) Confidence, är ju en smet du lägger i näsan. Båda kan man ha i håret efterå sas.

Men visst hjälper det vissa hästar.

Confidence ska inte vara i näsan utan stryks runt näsborrarna.

Zylkene ska iaf till katt ges en period för effekt. Vill man ha något att använda engångsvis är nog confidence det som finns?
 
Confidence ska inte vara i näsan utan stryks runt näsborrarna.

Zylkene ska iaf till katt ges en period för effekt. Vill man ha något att använda engångsvis är nog confidence det som finns?
Min höll på att frusta mig ur sadeln med Confidence.
Har tidigare provat Relax Me men nja, kan nog inte tycka det blev något märkbart resultat heller.
Vad är Zylkene för något?
 
Fast funkar den direkt efter en gång? Blev bara nyfiken. Trypto/magnesiumprep brukar annars behövas ges ett tag för (bästa) effekt.
Alltså enligt reklamen, dyrt som stryk också.
Jag har tidigare gett tryptofan långsiktigt, men såg, tyckte jag, en viss skillnad efter två dagar.
Det var då Granngården sålde Tryptovit, har i särklass högsta andelen tryptofan, finns numera bara på nätet.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 208
Senast: Lobelia
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 161
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp