Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Idag var jag och kollade på en 5-årig valack, en polsk import som enligt försäljaren har "Grand Danois-blod" och jag har verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 018
C
Avel Nu är det listdags igen :D Eftersom faktabladen från Asvh.se snart kommer att presenteras, så kommer vi att ha tillgång till ev. nya...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: clownen
·
T
Avel Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden så det fick bli här. Vad menas med att en häst har grå papper?
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Pazuzu
·
M
Avel Vet att vi hade en liknande tråd tidigare där det diskuterades vilka kombinationer med far och morfar som verkar slå extra väl ut. För...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: sthlm23
·
Avel Gjorde för ett tag sen ett inlägg om vad det skulle kunna vara för ras/er i min häst. Men jag är urdålig på att beskriva hurdan exteriör...
Svar
7
· Visningar
1 479
Senast: Masse
·
Avel Jag fick höra för ett tag sedan att en av veterinärerna på den station jag planerar att använda har ett förfarande som inte är i samma...
2
Svar
26
· Visningar
3 150
Senast: X_tremless
·
Avel Hejsan!. Vet ni här på buke om det finns några gamla hingstar kvar dvs. från den gamla typen, dem med mer "bättre" psyke än dagens unga...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: furioso
·
M
Avel Eller nåt liknande... vad innebär det? Är det typ som vårt treårstest? Lite nyfiken då min häst har en avkomma som är "zur Körung...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: clownen
·
T
Avel Var får man mer info om chip som man sätter i stoet som sedan larmar till mobiltelefon när det är dags för fölning? Vet att stora...
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: ulle.j
·
N
Avel Som rubriken lyder.. Mitt sto är nyligen betäckt (naturligt) och går (lördag) in på dag 12 efter sista betäckning. Hon har sedan dag...
Svar
2
· Visningar
2 047
Senast: Sonic76
·
Avel Om man har en avkomma som är efter hingst som är godkänd i ZFDP men ej i ASVH, går det då att få ett godkänt tyskt pass till hästen...
Svar
12
· Visningar
1 183
Senast: oxo
·
Avel Hej! Jag har en halvblod/connemarakorsning som är den finaste häst jag någonsin ridit. Han börjar nu tyvärr bli lite äldre, så har...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: rebeckasff
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 926
Senast: axel
·
Avel \"faderskapstest\" på häst?? Ska, troligen innan sommarens slut köpa ett vackert sv.hbl sto. Hon är blodtypad, så därav vet de rasen...
Svar
17
· Visningar
1 334
Senast: dalom
·
Avel En helt meningslös tråd, men jag och en kompis kom att diskutera det :D Finns det hästar med dubbla skimmelanlag, precis som dubbla...
2
Svar
36
· Visningar
3 921
Senast: Ottilia
·
T
Avel Mitt sto som ultraljudades på 18 dgr och var dräktig i början på juli visade brunst i förgår. Hon har fått tre föl tidigare och aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 005
Senast: saris
·
Avel Hej alla! Jag undrar om det går att få reda på varför en häst är avlivad? Har foskat lite om mitt avelsto bakgrund och hittat en...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Eldfuxen
·
Avel - Ursäkta om jag lagt tråden fel - Satt och funderade på det där med nerviga fullblod. Har själv inte sådär jättemycket erfarenhet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 925
Senast: Messy
·
G
Avel som man allt som oftast läser om här,vilka defekter talar man om?alltså i aveln då,vad ska man undvika att avla på??Eksem vet jag,men...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: MissFideli
·
Avel Tänkte jag skulle kolla med alla er som på nåt sätt pysslar med avel. Såg en sån intressant diskussion på FB nyss... Vad anser ni som...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 190
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp