Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Jag tränar NH med min häst och har även tänkt att gå en kurs i centrerad ridning och nu undrar jag om detta är något som går att...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: AnetteJT
·
Träning :mad: just nu avskyr jag kräket... verkligen avskyr henne och hon skulle ta mig fasen göra sig bäst som korv på en macka! :eek: Får man...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 759
Senast: Alexandra_W
·
T
Träning Hur ska jag parera att han byter galopp eller saktar av i trav i vänstervarvet när det blir för jobbigt! Vi fattar vänster galopp men...
Svar
18
· Visningar
3 021
Senast: twinstar
·
Ridning Behöver lite tips när nu nya lilla ponnyn kommer i veckan om allt går som planerat. Det är ett sto på ca 130 dvs för stor för mig att...
Svar
14
· Visningar
1 551
Träning Man säger ju att NH är en filosofi och inte en metod, men vad betyder att något är en Metod? Vad betyder ordet Metod? Själv tycker jag...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: LIA
·
Träning Det har vid ett flertal tillfällen synts björn i närheten av oss, som närmast kanske 500 meter från hästhagen.. Jag är ju självklart...
2
Svar
35
· Visningar
4 369
Senast: basjkir
·
S
Träning Jag rider på lektion ett par gånger i veckan och vår instruktör har vid några tillfällen försökt få oss att byta galopp. Men det är som...
Svar
8
· Visningar
2 990
Senast: Qodrofenia
·
S
Träning I dag har jag sett min varmblodstravare på fyra år flertalet gånger "betäcka" mitt åttaåriga travsto. Dom är brunstiga båda två. Är...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Sweet
·
T
Träning Har nu fått stora problem på halsen, och jag vet inte hur jag ska gå till väga, så nu vill jag ha råd. Köpte för en tid (ca 2 månader...
2
Svar
29
· Visningar
2 467
Senast: Kalasbruden
·
E
Träning Mitt problem; när jag rider dressyr för instruktör funkar allt bra, jag känner att jag lär mig något nytt varje lektion :) och jag å...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: Fifflan
·
Ridning Hej! Har en konvalescent som skall skrittas i en timme om dagen och jag börjar få slut på ideer.. Vi är nu i slutet på konvalescenstiden...
Svar
5
· Visningar
1 828
Senast: Inna
·
I
Träning Kan man \"prata\" med hästar? Jag vet att det redan diskuterats om detta ämne, men jag ska använda svaren jag får i en undersökning...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: FTW
·
M
Träning Ja hur känns det egentligen? Jag har ridit i en herrans massa år, men detta är ett dilemma. Jag känner inte om jag fattat rätt galopp...
Svar
7
· Visningar
1 408
Senast: Madden
·
Träning Kan någon vänlig själ förklara för mig.... VAD är så himla roligt med att kasta ut all maten ur krubban och ner på golvet???? :confused...
2
Svar
25
· Visningar
2 486
Senast: beauspirit
·
N
Träning om någonting fungerar,måste det ju ligga nånting i det?? detta har jag testat på mina 8 hästar hittils jag har haft och det har funkat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 569
Senast: LIA
·
Ridning Är sitsen smal eller bred på den? Får man plats i den om man har 36-38 i byxstorlek?
Svar
6
· Visningar
3 077
Senast: sissu
·
Träning Ska om några dagar för första gången själv ansvara för lastning och transport av en häst (har andra männsikor med, men de är inte...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Sudd
·
Ridning Jag försöker rida min valack, så han skall söka sig framåt nedåt, med lätt kontakt med handen. Men ändå på något sätt så bygger han...
Svar
15
· Visningar
1 812
Senast: Spirit
·
B
Ridning har en tendens att söka stöd för underskänkeln genom att på ngt konstigt sätt trycka ner hälarna och vrida ut tårna ibland när jag...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Carmenzita
·
Träning Ni som har... \"personliga\" hästar Hur löser ni det med in/ut släpp i kollektiv stall/stall med gemensamma in/ut släpp? Har en totto...
Svar
17
· Visningar
1 396
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp