Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Varje gång ja ska sitta upp vid ridning så.. vägrar min häst att stå still.. han backar...och snurrar runt...hur ska ja få honom att stå...
Svar
17
· Visningar
2 231
Senast: lenizen
·
Ridning Jag skulle behöva lite hjälp med analys av vad jag håller på med och om det är ett riktigt stadium vi ska igenom eller en...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: Lena_B
·
T
Träning Min häst är jättevan vid att åka transport och hon har alltid gått bra att både lasta och att köra . Hon stog alltid still i transporten...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: donnan
·
Q
Träning Vad tycker ni om att ha hästar i spilta. Jag är inte ett stort fan av det med tanke på att hästen står på samma fläck hela natten och...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: Dragonfruit_
·
K
Träning nu får ni skratta ut mej..men huuur får man hästen i form??har plockat nedåt med tyglarna, drivit samtidigt, gått på volter stött med...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: NiraK
·
I
Träning vilka är dom bästa NH böcker? nån som vet hur mycke diverse sådanna böcker kostar? hur mycke har dom böcker hjälpt er i träning?
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Icebabe_1
·
B
Träning Hur ofta brukar ni klättra med era hästar? hade tänkt att göra det till en rutin att klättra en gång i veckan men min pålle.
2
Svar
27
· Visningar
2 219
Senast: eldione
·
Träning Om medryttare eller att ställa av? :confused: Från mitten av sommaren kommer jag av olika anledningar inte att kunna rida min häst på...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: bengall
·
F
Träning Måste verkligen fråga om försäkringar.. om man INTE har grimma på sin häst i hagen.. gäller då försäkringarna om det skulle hända en...
Svar
19
· Visningar
1 339
Senast: ecssory
·
L
Träning Har lasttränat en hel del med hästen, som var rejält svårlastad förut, senast vi var iväg så höll vi på i två timmar, hästen reste sig...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: lill_flesky
·
C
Träning Jag har en gång i tiden haft en bra sits när jag rider. Men någonstans på vägen har den förvandlats till en stolsits. Hur ska jag bli av...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: Colansmatte
·
L
Träning När jag var ute och gick med min sköthäst förra veckan började han att dra ut överläppen allt vad han kunde och lyfte upp huvudet (lite...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: Görel
·
S
Träning ...och fått dom att sluta. Hur har ni burit er åt? Har det varit en lång process, eller har det varit en enstaka händelse som fick dom...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 800
Senast: Ewa
·
H
Träning Vad ska man kräva av en häst som inte orkar bära sig (lite muskler bl a) och går högt med huvudet för att ytterligare slippa bära sig...
Svar
9
· Visningar
1 118
Senast: hästmyran
·
A
Ridning Hejsan, Jag har en häst som har väldigt lätt för att få kotledsinflammation i ett av sina bakben. Det senaste året 2003 blev han...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: Jessica
·
J
Ridning Någon som vet hur Zaldi´s spanska sadel är?Ser jättefin ut på Lillhästen i Stav`s hemsida.Någon som testat rida i den?Kan den vara ett...
Svar
10
· Visningar
2 460
Senast: Jappen
·
C
Ridning I nått mess längre ner läste jag om tränare godkända av bent branderup, e det samma sak som "ritter der akademische reitkunst" på...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Jegra
·
G
Träning Hejsan Har i dagarna fått hem nya hästen och det går så där :( Hon har gått ett par dagar i sjukhagen och har nu släppts in till de...
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: bullis1
·
B
Träning Kan någon hjälpa mig..?? Hur får man hästen att gå i rätt form dvs. GÅ PÅ TYGELN? :confused: /Tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
2 070
Senast: Buffalo_brud
·
L
Träning Min nya ponny är väldigt framtung, hur ska jag göra för att få "upp" henne? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp