Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Ett sto på våran ridskola fick jordens tokryck för ett tag sen... Hon är normalt sett världens snällaste i stallet, dock lite mer nervös...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Poetry_princess
·
S
Träning Jag har ett sexårigt sto som är hur snäll som helst att rida och hålla på med FÖRUTOM när man blir lite hård mot henne. EX: Hon blir...
Svar
11
· Visningar
4 442
Senast: Iza
·
R
Träning Min kompis har en islandshäst som är ursöt...men det är bara ett problem:när de leder honom till och från hagen kan nåt låta och då...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: reccan
·
N
Träning Jag är medryttare på en 12-årig travare, sedan länge ridhäst och kan gå väldigt fint, och kan lyssna väldigt bra. Dessutom är han...
Svar
10
· Visningar
1 210
Träning Jag blev väldigt inspirerad av en tidigare tråd och har satt igång med min unghäst! Det går jättebra! Hän är så lyhörd och älskar att...
2
Svar
32
· Visningar
2 630
Senast: angelaL
·
H
Träning I år är det samma visa igen.Han blir galen i boxen.Tidigt om mårnarna sätter han i gång.Typ 5.Sparkar med frambenen i boxväggen.I morse...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: hoppsan
·
Träning Fick hem min efterlängtade 1-åring (blir två i maj) i december, hon var helt ohanterad och väldigt svag (fysiskt) det håller på at fixa...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: shampiz
·
H
Träning Hej! Är mycket dåligt insatt i detta ämne men det är en sak jag har funderat över. Om hästen vill klia sig på dig, innebär det då att...
2
Svar
24
· Visningar
1 848
Senast: Novelette
·
B
Träning Hej på er. Vi har just fått in en ponny i våratstall som är... lite bitsk... Eller inte så lite faktskt... Han står i en box och man får...
Svar
10
· Visningar
1 033
Senast: B1an
·
S
Träning Jag har precis blivit medryttare på en fd travare. Han är jätteduktig i dressyren, men han galopperar bara med frambenen, och travar med...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: lakrits
·
Träning Har lastningsträning enligt NH \"hjälpt\"? Finns det någon här inne som har anlitat någon NH-tränare för lastningsträning? Hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Mona
·
N
Träning Har ett fullblodssto på 19 år som jag rider ut på några gånger i veckan när vi inte kör pass på banan. Hon är trevlig i alla lägen och...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Thelmis
·
J
Träning Min fjording tycker att bilar är läskiga saker. Det har gått bra, men nu har han blivit lite känsligare igen. Läskigast är det när han...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: martina
·
M
Träning sin ponny på prov, och ponnyn inte passar köparen. Skall sälja vår ponny, till en familj som bor ca tio mil härifrån. Är rädd att jag...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: tysse
·
A
Ridning Har tidigare skrivit och bett om råd ang. min fd travare (kallblod), men lite snabbt så är problemet följande; Han är mycket flockbunden...
Svar
12
· Visningar
1 483
Senast: AnneOnym
·
Ridning Gjorde en övning på lektionen igår som jag funderar lite över. Visst litar jag på min instruktör men jag förstår inte riktigt på vilket...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: Agrundvig
·
Träning Vår foder häst har åkt hem i går.Nu är det fölis och sto kvar. Snart åker fölis på bete. Stot blir ensam kvar. jag håller på att reda ut...
Svar
5
· Visningar
794
Träning Skulle vilja få tips om hur jag kan träna min ponny i galopp. Hon blir så het så hon ska bara springa i hennes tempo (fort, går ej att...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Liten_men_tuff
·
Träning vill få honom mkt mer allert på alla mina hjälper, han ska lyssna på minsta lilla å framförallt reagera direkt.. nån som har bra...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Jossantt
·
B
Träning Måste bara få skriva av mig om en incident i vårt stall... Pga av en skada så har 2 av stallet 6 hästar gått i en liten fålla de...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 158
Senast: Jossantt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp