Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har ett litet problem.. Jag köpte en jättemysig valack i början av nov och han är verkligen underbar på alla sätt och vis! Men så har...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: skuggi
·
Träning Efter många år på ridskola och som medryttare ska jag äntligen skaffa foderhäst, för eventuellt senare köp. Jag har har fått svar från...
2
Svar
28
· Visningar
5 323
Senast: Monifa
·
Ridning Jag har en ny häst sedan snart 3 månader tillbaka. När hon kom var hon i ganska dåligt skick, tanig och omusklad. Med mycket...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Pali
·
Träning Har en unghäst på tre år nu, och hon vill/kan inte galoppera på lite mindre yter, t ex när man longerar henne. Såklart kan hon...
Svar
3
· Visningar
1 224
Senast: lomuxx
·
Träning Hej! Jo,att jag hade tänkt att försöka mig på att testa longering med min häst. Men jag behöver hjälp på hur man ska göra på ett ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 147
Träning Hej! Min medryttarhäst är arbetsvillig och fin när jag rider ifrån stallet. Men när jag ska vända hemåt så blir hon jätte pigg och tar...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Foy
·
Hästhantering Önskar alla era synpunkter och erfarenheter av att köra häst tränsad och färdig i transporten. Självklart utan tyglar och med en grimma...
2
Svar
27
· Visningar
3 780
Senast: kryddelydd
·
Ridning Nu har jag banne mig kommit på det allra bästa ridtipset i världshistorien. Det är så bra att jag egentligen borde ta dyra pengar för...
Svar
18
· Visningar
3 659
Senast: Totola
·
Ridning Då jag är i en stor motivationssvacka behöver jag tips. Jag har proble med mina ben kort och gott pga smärta. Idag gjorde det så ont att...
2
Svar
20
· Visningar
2 069
Senast: Twihard
·
S
Träning Funkar det bra? Jag tänker på om dom blir immiga och så när det regnar t.ex. Jag kan av olika orsaker inte ha linser.
2 3
Svar
42
· Visningar
5 618
Senast: cewe
·
Träning Tjoho, nu behöver jag mer insperation för vidarutbildning av min unghäst. Har precis börjat förstå honom i paddocken, då jag har ridit...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: MattiZ
·
Ridning Får jag höra era tankar och erfarenheter av hästar som klapprar eller slår med tänderna ibland när de rids
Svar
0
· Visningar
785
Senast: korpnina
·
Träning För några år sedan var jag en helt okej ryttare. Jag red gärna känsliga hästar, fick beröm för min trevliga sits och på tävlingar fick...
2
Svar
23
· Visningar
3 196
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Min unghäst lyckas nu för tiden rulla fast en del. Jag skulle nu behöva ha lite hjälp hur jag ska lösa det hela, hur löser ni andra det...
2
Svar
23
· Visningar
3 606
Träning Lill hästen tycker att högergaloppen är överskattad och högst onödig, vi är inte helt överens. Jag vill mest få fler tips på övningar...
2
Svar
22
· Visningar
7 128
Senast: pannis
·
Hästhantering Jag har skaffat mig en unghäst på 2 år som är jätte snäll med ett super psyke.Problemet är att detta är min första unghäst och jag är...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: Mia_R
·
Träning Har ju efter många år tagit upp ridningen igen och har nu ridit ett par månader som medryttare, vissa saker känns det som att jag har...
Svar
10
· Visningar
2 194
Senast: Luria
·
Träning Jag har en i år 6 årig unghäst. Köpte henne i maj för två år sedan. Då världens snällaste dock röhårig och sto. Hon var van att täckas...
Svar
16
· Visningar
2 993
Ridning Det här är en liten knepig grej som för mig är rätt störande! Så fort jag säger "braa" "Rätt" eller "Duktig" ect så slutar min häst...
2
Svar
27
· Visningar
2 560
Senast: Totola
·
Ridning Är det någon som har läst eller åtminstone bläddrat i boken Från tävlingstravare till ridhäst av Lillian Holmer och Bo Gyllander...
Svar
8
· Visningar
2 227
Senast: martinique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp