Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej Här kommer en urdum och simpel fråga, känner mig plötsligt som nybörjare.... Jag har alltid haft (egna och andras) och föredragit...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: Brille
·
T
Ridning En fråga till alla er med Ridtravare: Kan era travare hoppa, och i så fall hur högt? Jag har en travare som jag har ridit sen i...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
16 540
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han...
Svar
2
· Visningar
936
Ridning Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med . Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för...
Svar
2
· Visningar
949
Hästhantering Hur gör ni med nyinflyttade hästar? Ex att ni just köpt en ny häst, börjar ni rida den direkt eller låter ni den bara få gå i hagen och...
2
Svar
28
· Visningar
3 859
Senast: Wera
·
Ridning Blir det hemskt mycket snedbelastning att rida med bara två brodd (i trakten) på en sko i en vecka, medan det sitter fyra i de tre andra...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: Riley
·
Träning Hej jag när en tjej på 18 år som ska snart bli medryttare/fodervärd på en maxad d-ponny på 4 år, inriden i sommras. Riden hela hösten...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Quinny07
·
Ridning Nu blir jag lite förvirrad av mig själv, har läst runt lite men tycker det står olika där jag läser. Men om jag förstått de rätt så om...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: sophia93
·
Ridning Hej! Min häst är otroligt stark i munnen, och biter sig gärna fast i bettet och drar iväg när man rider. Hon är oxå väldigt pigg. Så jag...
Svar
3
· Visningar
2 484
Senast: skuggi
·
Hästhantering Har tidigare skrivit inlägg och fått en del "matnyttigt" men tyvärr ger jag upp nu. Inom en kort tid ska mitt ena sto hem till sin förra...
Svar
13
· Visningar
4 783
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst som jag försöker lösa men det är lättare sagt än gjort. Visst går det veckor med...
2
Svar
28
· Visningar
7 706
Senast: Dressyren
·
Ridning Ska börja hjälpa till på en häst och hon rids med Hackamore (ska vänjas vid bett också) vilket jag inte alls är van vid. Skulle vilja...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Poisonous
·
Träning När jag galopperar på volt i vänster varv så faller min häst gärna in mot mitten och han är svår att ställa igenom i det varvet. Det...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: rebeckasff
·
Träning Har ett JÄTTEproblem. Är medryttare. Har tyvärr helt andra åsikter än ägaren. HUR kan jag argumentera? Eller har JAG fel...
2
Svar
22
· Visningar
3 068
Hästhantering Om ett ihopsläpp ska ske där befintliga hästar är en välfungerande flock på 5 hästar, 2 ranhöga och resten inte utstickande åt något...
Svar
10
· Visningar
4 447
Ridning Om man har en häst som är väldigt oliksidig och lägger sig på bogen i ena varvet, känns allmänt stel och ovillig. (antagligen p.g.a...
Svar
3
· Visningar
932
Hästhantering Ja, eller boxen!! Det är en uteboxrad med boxar som hänger ihop två och två!! Det står sammanlagt 14 hästar där! Den nu 8 årige valacken...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Primula
·
Träning Jag har ett ganska ungt outbildat connemara sto som på sikt kommer att vara en mycket lydig och väluppfostrad liten häst ;-) Men nu när...
Svar
11
· Visningar
1 881
Senast: Myzan87
·
Träning Sto 4 år, lusitano-welsh partbred Problem: varma haser från och till (spec. höger), korsgalopp, oliksidig. För tillfället lite...
2
Svar
28
· Visningar
5 726
Senast: Antiqua
·
Hästhantering Hej! Mitt lilla sto är kort och gott lite svår att longera. Hon har stått i sjukhage nu sedan i juli pga inflammation i hoven, men...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp